ReclameReview: Tempo-Team heeft er zin in

12 september 2018, 15:20

Herinnert u zich deze nog, nog, nog…? “Dat is er één van Tempo-Team.” Een zeer herkenbare campagne waarmee het uitzendbureau zich onderscheidde. Nu is er een opvolger voor die campagne: “Die heeft er zin in!”

Credits

Bureau: Roorda Reclamebureau

Concept: Joeri Jansen, Roy Frencken en Edward van der Veen

Account: Judit de Graaf en Michelle de Vos

Strategie: Paul Sijtsma

Regie en post production: Danny Merk (Popcorn)

Producer: Tara Gautan (Popcorn)

Muziek en Sound design: Joris van Grunsven (Studio Takt)

Fotografie: Jeroen Hofman

Design: Raphael Bartels

Uitwerking: Dino Kho en Jacqueline Krijnen

Verantwoordelijk bij klant: Marijke Visser, Marten van der Leest, Mariëtte Leenhouts

De doelstelling

Tempo-Team positioneren als het uitzendbureau waar je plezier hebt in je werk.

De uitwerking

Tempo-Team start met een nieuwe campagne. Onder meer op televisie, in online video’s en via social zal de organisatie zichtbaar zijn met onderscheidende uitingen die allemaal draaien rondom een thema: werkplezier. Te veel Nederlanders worstelen zich door hun werkweek en leven pas op wanneer vrijdag, de start van het weekend, in beeld is. Tempo-Team wil daar verandering in brengen via commercials met een positieve, lichte en humoristische inslag.

Het oordeel

Het nieuwe campagnethema “Die heeft er zin in!” vind ik een prima opvolger van “Dat is er één van Tempo-Team”. Dezelfde betekenis en hetzelfde gevoel, maar de woorden zijn anders. Prima associatie voor het merk Tempo-Team, lijkt me.

Dat dit een wervingcampagne is voor nieuwe uitzendmedewerkers en niet voor nieuwe bedrijven die klant willen worden bij Tempo-Team, dat is duidelijk. Maar de boodschap die als call-to-action wordt gebruikt, vind ik toch iets te kort door de bocht.

“Waarom ga ik fluitend of dansend naar mijn werk als ik via Tempo-Team werk?”

“Ook meer plezier in je werk? Tempoteam.nl!” Helder, maar als ik naar die site ga, vind ik helemaal niets terug over werkplezier. Ik kan alleen maar vacatures zoeken. Terwijl er in de campagne toch echt wordt gesuggereerd dat Tempo-Team je helpt om met meer plezier je werk te doen. Om Arjen Lubach te citeren: #hoedan?

Waarom ga ik fluitend, dansend of zingend naar mijn werk als ik via Tempo-Team werk? Die belofte zal toch op één of andere manier waargemaakt moeten worden. Op dit moment gebeurt dat nog niet in deze campagne. Dus blijft er nu een campagne over die vooral de naam Tempo-Team onder de aandacht brengt op een vrolijke manier. Als dat het doel was, dan is dat doel bereikt. Zo niet, dan ontbreekt het bewijs nog om het eigenlijke doel te behalen.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!