RSS advertenties beschadigen je reputatie

19 mei 2005, 13:14

Bloggers die AdSense advertenties in hun RSS uitzending opnemen, beschadigen daarmee hun reputatie.

Allereerst serveer je al snel – zonder dat je ‘t door hebt – advertenties van je concurrenten. Daarnaast waarderen je lezers jouw RSS juist omdat er géén advertenties in staan/stonden en tot slot geef je ermee aan dat je werk niet genoeg oplevert.

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

3 Reacties

    Arnoud

    Je moet natuurlijk wel in de gaten houden welke advertenties op je website (in je RSS-feed) getoond worden. Advertenties van concurrenten kan je gewoon blokkeren.


    20 mei 2005 om 05:00
    Paul

    Advertenties van je concurrenten kun je tegenwoordig uitzetten…


    21 mei 2005 om 19:58
    Dimitri Georganas

    Als diensteverlener op dit gebied kan ik het deels met Carl eens zijn. Advertenties in feeds kunnen je imago en bedrijf schaden als je geen controle er over hebt. Ofschoon Google een degelijke policy heeft ten aanzien van de inhoud van de advertenties, zie je soms beschamende combinaties van feed inhoud en advertenties.

    Ik geloof ook dat die relevantie tussen de inhoud en de advertentie geen big deal is met RSS feeds. Een artikel in een feed over zeilen kan best gepaard gaan met een advertentie over een goed restaurant. De kracht van adverteren ligt vaak niet in de relevantie tussen de woorden in de content en in de advertentie, maar op een veel abstracter niveau. Een artikel over verhoging van de accijns op benzine zal b.v. een relevantie-getriggerde advertentie van een luxe auto weinig goed doen. Terwijl een artikel over een avontuurlijke tocht in de Sahara een gevoel van ‘desired end state’ kan bewerkstelligen waarbij een advertentie van diezelfde luxe auto juist sneller wordt aangeklikt.


    26 augustus 2005 om 17:21

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!