SBS6: Formule 1 gaat meer dan miljoen kijkers trekken

2 maart 2004, 19:04

SBS6: Formule 1 gaat meer dan miljoen kijkers trekkenKomende zondag wordt de eerste wedstrijd van het nieuwe Formule 1 seizoen verreden in Melbourne. Voor het eerst is het SBS die Formule 1 gaat brengen, het wist de rechten voor de neus van HMG weg te kapen. Twee nadelen: het uitzenden van reclameblokken tijdens de race is verboden en Jos Verstappen heeft geen stoeltje kunnen bemachtigen. De verwachtingen bij SBS zijn desalniettemin hooggespannen.

Marc Nagelkerken, commercial creative director bij SBS Broadcasting: ‘Wij rekenen op meer reclame-inkomsten dan de Formule 1-uitzendingen bij RTL5 de afgelopen jaren hebben opgeleverd. Wij verwachten meer dan een miljoen kijkers per uitzending. Formule 1 is het pareltje van de sportprogranmering van SBS6. Bij SBS vinden we dat je grote sporten moet brengen op je grootste zender. Met uitzendingen van het Nederlands Elftal hebben we al aangetoond dat je daarmee meer kijkers trekt.’

Communicatie rondom Formule 1 vindt plaats op een multimediaplatform. Televisie is daarin leading, maar ook andere media hebben een groot belang. Marc Nagelkerken: ‘Neem internet: formule1.nl is een al bestaande site van Veronica. Stand alone doet deze site al 300.000 unieke bezoekers per maand. Afgelopen week is de website sbsautosport.nl gelanceerd. Wij verwachten op deze site nog eens 200.000 unieke bezoekers per maand.’ Daarnaast komt er een SMS Service en bel-en win-acties. Tot slot gaat Veronica Magazine een grote rol spelen. Wij bieden adverteerders niet alleen televisie aan, maar een compleet multimediapakket.’

Bron:

Nieuwsbrief Communicatienieuws

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    media

    Cross-media concept is heel aardig, maar zoals je zelf ook aangeeft op je weblog hebben ze vergeten om hierin de radiozender VeronicaFM mee te nemen!?

    Waren de kosten voor de campagne rondom de SBS-introductie inderdaad 500.000 euro? Wat hebben ze daar in vredensnaam allemaal mee gedaan?


    2 maart 2004 om 21:42
    edwin

    Sterk totaalpakket. Zeker hierbij in ogenschouw nemend dat ook DTM wordt uitgezonden, wat door de successen van Christian Albers en de toegankelijkheid en spanning op een groot publiek kan rekenen. 1 ding, de formule1.nl site van SBS mag dan wel veel bezoekers hebben, kwalitatief en qua actualiteit behoort het zeker niet tot de betere. Hier mag zeker nog wat aan gedaan worden. Talloze amateursites scoren een stuk beter.


    2 maart 2004 om 22:41
    at

    500.000 euro ja. Het is een beetje patchwork geworden maar er staat nu een crossmedia model. Radio behoort primair tot de verantwoordelijkheid van SKY. Zal later ingepast worden met exposure barters. In het algemeen was de eerste opzet nogal narrow en in verticale media lijnen opgezet, het platform plan (de horizontale verbinding) is afkomstig van een jonge onderneming in Amsterdam. (‘_-) Overigens is de SBS site gewoon een ripoff van de oude f1 site van Veronica. De rechten voor formule 1 zijn nogal conservatief en ook voor internet behoorlijk beperkt. Een adviesje zou geen kwaad kunnen. Bedenk wel dat de rechten voor slechts één jaar vergeven zijn dus de investeringen in infrastructuur laag zullen zijn. Dat is ook de reden om draaiend vehikel van HMG te gebruiken voor de TV registratie.


    3 maart 2004 om 06:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!