SodaStream presenteert de Homoschlepiens met Dr. Amy Farrah Fowler in de hoofdrol #adv

12 juli 2017, 08:30

SodaStream vraagt met de Homoschlepiens-campagne aandacht voor het gigantische probleem met single use plastic flessen. Mayim Bialik, beter bekend als Dr. Amy Farrah Fowler uit The Big Bang Theory, en Kristian Nairn, Hodor uit Game of Thrones, spelen de hoofdrollen in deze campagne. Ontdek samen met Mayim de wereld van de Homoschlepiens!

Maak kennis met de Homoschlepiens

In de nabije toekomst zien we Mayim Bialik als een antropoloog die herinneringen ophaalt aan haar eerste ontmoeting met een Homoschlepien, gespeeld door Kristian Nairn. Mayim: “Ik doe normaal niet zoveel commercials, maar dit is geen gewone commercial. Het is een grappige manier om aandacht te krijgen voor een groot probleem. Om een aparte soort te creëren die is uitgestorven vanwege hun vervuilende gewoontes, vond ik een goed idee. Het is vreemd dat we als geëvolueerde soort nog steeds zulke vreemde gewoontes hebben. We weten dat plastic onze oceanen vervuilt en toch blijven we het gebruiken! Eigenlijk horen die plastic flessen in een museum thuis, net zoals in de video.”

Mayim vertelt in het Museum of UnNatural History aan een schoolklas dat men vroeger bruisend water uit plastic flessen dronk. Ze blikt terug op dit vervuilende verleden, met op de achtergrond een display van de Homoschlepien in zijn natuurlijke habitat. In de kou, druk bezig met het sleuren (schlepping) van zware plastic flessen. Met een SodaStream in huis hoeft dat niet meer, dan maak je van kraanwater in een handomdraai bruisend water.

Genoeg = genoeg

De campagne is vervroegd opgenomen omdat Bialik een maand haar stem niet mocht gebruiken van de dokter. “De boodschap van deze campagne is te belangrijk en moest verteld worden, voordat ik mijn stem een maand laat rusten”, aldus Bialik. Mayim Bialik is niet alleen een succesvol actrice maar ook neuro-wetenschapper en milieuactivist. “Per dag worden er wereldwijd meer dan 1 miljard plastic flessen geconsumeerd. De meerderheid van die flessen eindigt op vuilnisbelten, in parken en in onze oceanen, met verwoestend effect op het milieu en de dieren. Wie spreekt er voor de dieren en zegt: genoeg is genoeg? De wereld moet opstaan en ‘nee’ zeggen tegen vervuilende plastic flessen.”

Stop met prehistorische gewoonte

Daniel Birnbaum, CEO van SodaStream, sluit zich aan bij Mayim. “Onze nieuwe campagne laat zien hoe primitief het is om water te drinken uit single use plastic flessen die onze aarde zoveel schade toebrengen. Het is juist zo makkelijk en duurzaam om water en heerlijk bruisende dranken te drinken die gemaakt zijn van kraanwater, zeker in Nederland. Het gebruik van wegwerpflessen is een prehistorische gewoonte; het is tijd dat de wereld aan het werk gaat voor een betere toekomst voor onze kinderen.”

FNKE is een Arnhems PR-bureau dat merken ziet als brandstof en consumenten als zuurstof. Twee elementen die zonder energie van buitenaf niet op elkaar reageren. Onze vonk creëert de ultieme verbinding en laat ze vlammen.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!