Spam of email?

21 maart 2005, 07:10

Uit een rapport (pdf) van OnlyOnce blijkt dat email vaak ten onrechte aangezien wordt als spam. Dit percentage loopt op 15% in 2002 naar 22% in 2004. En als je eenmaal ‘spam’ hebt geproduceerd heb je een stempel, waar je moeilijk van af komt. Meer aandacht voor de delivery van emails is daarom noodzakelijk volgens het rapport.

Het is daarom niet alleen belangrijk om te kijken hoe je ISP met je emails omgaat en hoe een SPAM-filter dat doet, maar ook om pro-actief om te gaan met een aantal zaken zoals in het onderzoek vermeldt wordt:

? Keep email lists clean and up-to-date

? Closely monitor how email addresses are acquired

? Make sure all emails sent are expected and relevant to customers

? Monitor complaint feedback across ISPs and abuse queues

? Honor all unsubscribe requests promptly

? Use the proper bounce algorithms

? Implement the new authentication protocols

? Monitor delivery across ISPs and spam filtering applications

(Via Blinkz!)

Hans Mestrum
nieuwe media specialist/blogger bij Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Categorie
Tags

1 Reactie

    Kasper Katje

    Veel ISP’s wanen zich inderdaad God en bepalen wat wel of geen spam is terwijl dit aan de ontvanger is om te bepalen. Vooral Hotmail heeft hier een handje van.

    Deels kan ik er wel inkomen maar het is uiteindelijk wel broodroof plegen op de legitieme e-mailmarketing bedrijven.


    21 maart 2005 om 21:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!