Steun Albert

24 september 2003, 12:10

Communicatiebedrijf Dynamic Zone laat gratis en voor niets haar liefde voor merken blijken. Het bedrijf is initiatiefnemer van de website steunalbert.nl. Een beetje achterhaald misschien?

De site moe(s)t een platform worden voor fans van Albert Heijn. Naast de positieve aandacht die Dynamic Zone wil cre?ren voor de supermarktketen, is het ook een signaal naar Ahold toe, over wat ze niet goed doen. Beer Flik van Dynamic Zone: ‘De goodwill en oorspronkelijkheid van het merk Albert Heijn wordt verkwanseld door Ahold. AH heeft al 40 jaar een goede naam bij het Nederlandse publiek en dan reageren ze nu zo defensief en weinig onderscheidend. Men zit in een ivoren toren terwijl ze juist gebruik moeten maken van hun fans. We willen laten zien dat het ook anders kan.’

Dynamic Zone ziet zichzelf als een bedrijf dat levenslange vriendschappen met een merk kan laten ontstaan, ‘based on love, truth, honesty, magic and love’, aldus de site. Volgens het bedrijf is AH een icoon van ondernemerschap en dient Albert Heijn dient ‘als symbool

voor Hollandse saamhorigheid, ambachtelijkheid en handelsgeest binnen de Nederlandse maatschappij te worden gesteund.’ Flik: ‘We zijn deze site spontaan begonnen, we irriteerden ons aan het negativisme in Nederland.Waarom kiezen voor de makkelijke weg, terwijl Albert Heijn onze steun verdient? We zijn zelf ook ondernemers, het is zo gemakkelijk om maar de hele tijd te klagen. En nee, we worden niet betaald door Albert Heijn.’

Overigens: De protestsite letopdekleintjes.nl is na de bekendmaking van Ahold dat CEO Moberg zijn beloning inperkt, opgeheven. De website genereerde ruim 87.000 bezoekers, vermeldt die site. Het aantal mensen dat AH via de site steunalbert.nl een steunbetuiging heeft gestuurd, bedraagt ruim 500.

Bron:

Nieuwsbrief Communicatienieuws

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!