The Long Tail (2)

The Long Tail (2)

We place every source - be it from TV, Cable, Radio - on to a curve, and order them by number of viewers. For example, Yahoo.com and NBC TV could appear on the left hand side, while fringe Web sites like JibJab.com could appear on the right. We can draw some interesting segmentation of this curve as a result. For a Web site operator, it is easier to draw advertisers to one large site with millions of viewers than it is for a thousand sites each with a thousand viewers. However, for example, compared to eBay with hard-to-find products and Google with hard-to-find information, the market opportunity could be very significant for monetizing - or drawing advertising or easy-to-use payment solutions to - the thousands of disparate sources of published content.

Of ze zich hebben laten inspireren door het artikel van Chris Anderson weet ik niet, maar Mary Meeker, Brian Pitz en Brian Fitzgerald (allen Morgan Stanley), hebben een interessante studie gedaan naar de mogelijke effecten van weblogs, RSS en contentsyndicatie op nieuwsverspreiding (pdf).

Een absolute aanrader om te lezen!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • In dit kader is het leuk om te melden dat plm 7 weken na de start van podcasting er nu een groot artikel in de NY Times staat. Het lijkt alsof ook de "time to break" van weblogs naar mainstream steeds sneller gaat. Een nog steiler lijntje in de grafiek wellicht?

    geplaatst op
  • Ben het met je eens dat de "time-to-break" steeds korter wordt. 7 weken vind ik dan eigenlijk nog niet eens bijzonder snel.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.