The mind of God

15 december 2004, 08:45

image Technology Review heeft een zeer uitgebreid artikel over de strijd tussen Microsoft en Google, legt een koppeling met de eerdere strijd tussen Netscape en Microsoft en vergelijkt beide partijen op het vlak van o.a. bereikte resultaten en expertise.

Het artikel stelt dat de markt voor searchengines zich gaat uitbreiden van webpages naar allerlei andere media en dat een standaard hiervoor onontbeerlijk is. Gebruikers willen platformonafhankelijk kunnen zoeken.

Het artikel noemt een aantal akties die beide partijen zouden kunnen nemen om de strijd te winnen; Microsoft zou het file format van office-documenten kunnen wijzigen zodat Google deze niet of slechter kan indexeren. Of vrijwel gratis advertentiemogelijkheden aanbieden om zo de advertentieinkomsten van Google drastisch te verminderen. Google zou zich meer moeten gaan richten om gebieden die Microsoft nog niet beheerst, zoals zoekfuncties op allerlei nieuwe devices en het beschikbaar stellen van API’s.

?The perfect search engine would be like the mind of God.?, aldus Google’s Sergey Brin. Het artikel biedt een goed inzicht in de strijd om dit onbereikbare niveau te behalen.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    dhettema

    lang maar erg goed artikel. thanks.


    15 december 2004 om 11:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!