Topman Boeing start weblog

20 januari 2005, 07:57

Grote Amerikaanse bedrijven lijken de smaak te pakken te krijgen wat betreft bloggen. Na GM is nu ook een Boeing begonnen met een weblog. Randy Beseler (VP Marketing) schrijft in een van zijn eerste posts over de lancering van de Airbus A380. Het weblog heet Randy?s Journal.

Jammer genoeg ontbreken rss-feeds en mogelijkheden voor commentaar vooralsnog, maar het is toch een goed teken dat dit soort bedrijven inzien dat weblogs een waardevolle aanvulling op hun marketing- en communicatiestrategie zijn.

Beseler besluit zijn (lange) eerste post met: “As we have researched effective web logs, I learned that a cardinal rule of blogging is to keep the entries short and to the point. So I’ll save some more thoughts on 2004 for another entry. Hope you enjoyed reading this, and stay tuned.

Al is misschien nog niet alles zoals het zou ‘moeten’ zijn (met rss-feeds, commentaar etc), je kunt in ieder geval wel stellen dat het team van Beseler zich verdiept heeft in het fenomeen weblogs. Maar het natuurlijk toch maar altijd afwachten hoelang zo’n topman het volhoudt. Bij dit soort druk bezette mensen is het risico heel groot dat het weblog na een paar maanden weer door de communicatieafdeling moet worden bijgehouden. En in dat geval kun je als Boeing eigenlijk beter maar helemaal g??n weblog hebben.

Via: Common Craft

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!