UEFA-sponsor Heineken start CGM-site

16 september 2005, 04:06

UEFA sponsor Heineken biedt via ChampionsPlanet.com een online platform waar voetbalfans zelf foto- en videomateriaal kunnen plaatsen. De website is onderdeel van een campagne waarin Heineken wil laten zien dat het sponsor is van Europees grootste sport-evenement, de Champions League Cup (via: ClickZ).

Consumer Generated Media (CGM) lijkt het volgende buzzwoord te worden in interactieve marketing. Eerder deze week schreven we hier al over de ontwikkelingen bij o.a. het AD.nl, de Volkskrant en 212 Amsterdam. In toenemende mate zullen we zien dat websites mogelijkheden bieden waar lezers (of beter users) zelf mee kunnen werken aan de content (in welke vorm dan ook).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    peter

    hier wordt alleen nooit bijverteld dat het gros van de inzendingen meestal door het buro zelf wordt gemaakt. de gemiddelde consument is meestal al te beroerd om een slagzin af te maken. so much voor CGM…


    16 september 2005 om 04:58
    media

    Heb je daar concrete voorbeelden van Peter? Ik heb soms ook wel het vermoeden maar heb dit nog nooit hard kunnen maken.


    16 september 2005 om 05:08
    peter

    de site die in het artikel wordt aangehaald is pas net live en zit al redelijk vol met ‘inzendingen’. 1+1=2!


    16 september 2005 om 05:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!