Uw boodschap wordt gezien op internet

30 september 2005, 12:36

Bij de (slakken)post zat vandaag een leuke actie van zoomin.tv : een folder en een echte ouderwetse afstandsbediening. Verhaaltje over Marc Driessen (nou ja, misschien aan andere Marc Driessen), die ‘we kwijt zijn’. Hij zapt niet meer. Marc is uitgezapt en uitgeteld, doof en blind voor reclameboodschappen. Maar op internet is hij nog wel te bereiken, via zoomin.tv, ondermeer.

Mooi uitgevoerde actie, die in ieder geval bewijst dat traditionele DM nog steeds prima werkt…

De loopbaan van Richard Osinga (1971) is ongewoon en afwisselend: hij was diplomaat in Noord-Afrika, eigenaar van start-ups in Silicon Valley en Berlijn en ondernemer in de zorg. Hij is oprichter van world66.com, triposo, was lange tijd creatief directeur van Oberon en is nu een van de mede oprichters van Alii.care, een platform voor medisch specialisten om protocollen op een betere manier up to date te houden.

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Afgelopen maand in Tele Commerce:

    (…) Consumenten ervaren e-mail als kanaal voor reclame als tijdsbesparend, maar ook als misleidend. De reclamefolder vinden consumenten het leukste kanaal, terwijl postreclame wordt beschouwd als het meest innovatieve medium. De telefoon scoort slecht bij de consumenten: telemarkting wordt geassocieerd met irritatie en overbodigheid. Dat blijkt uit onderzoek van Wegener DM onder 22.000 consumenten die mee hebben gedaan aan de Grote Consumenten Enquete. Bij dit onderzoek ging het er vooral om in welke mate de verschillende kanalen van direct marketing en branches gewaardeerd worden, en wat de houding is van consumenten ten opzichte van diverse vormen van reclame. Het onderzoek wijst uit dat er zeven verschillende DM-consumentengroepen zijn te onderscheiden. Allereerst is er de actieve consument, die het leuk vindt om te worden benaderd. Daarna komt de actiegevoelige consument. Deze laat zich met name beinvloeden door de kans op het winnen van prijzen. De derde is de geinteresseerde consument, die open staat voor reclame maar het passief ondergaat. Het vierde type is de nonchalante consument. Deze heeft weinig voorkeuren en vindt alles best. De nummer vijf is de impulsieve consument, die vaak iets in een opwelling koopt en zich zelden laat informeren. Het zesde type is de traditionele consument en ten slotte is er de kritische consument, die veruit de grootste groep vormt. (…)

    De traditionele folder doet het dus nog niet zo slecht!


    1 oktober 2005 om 07:13

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!