Verschuivingen in dagbladenmarkt

5 april 2005, 19:38

Vandaag twee berichten over de Nederlandse dagbladenmarkt. Uit de nieuwste cijfers van HOI blijkt dat de totaal verspreide oplage van de dagbladen in het vierde kwartaal van 2004 met 3,3% is gedaald ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2003 (via: mediaonderzoek.nl). Daarnaast melde de Volkskrant vandaag dat de digitale editie van het dagblad inmiddels 10.000 betalende lezers heeft bereikt. Zij bekijken in totaal meer dan een miljoen pagina’s per maand (via: nu.nl).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Evert Jan

    ‘De internetabonnementsvorm zou volgens de Volkskrant goed aansluiten bij het gebruikspatroon van veel jongere lezers. Dit aantal betalende lezers spreekt alle onderzoeken tegen, waarin wordt beweerd dat krantenlezers het niet prettig vinden om de krant van een beeldscherm te lezen, zo meldde het dagblad’. Aldus de Volkskrant….

    Kan iemand mij overtuigen dat het lezen van een krant prettiger is op een beeldscherm?

    Alleen reacties van mensen die in een telefooncel wonen neem ik serieus 😉


    5 april 2005 om 19:57
    media

    Ik lees geen gedrukte kranten meer; alleen tijdens vakanties 😉

    Dat wil overigens niet zeggen dat ik het lezen van een krant via een beeldscherm prettiger vind, want daar mag nog wel wat aan gebeuren!


    5 april 2005 om 20:00
    Evert Jan

    Net als Marco (en ik) is het lezen van een traditionele krant misschien wel een vorm van rijkdom. Het krant lezen ‘van overmorgen’ zal mogelijk enkele nieuwe communicatiewaarden met zich meebrengen: exlusiviteit, welzijn, welvaart.

    Kansen voor de uitgevers!

    En nu terug naar m’n PC 🙁


    5 april 2005 om 20:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!