VGZ biedt medicijnen aan op internet

16 december 2003, 16:50

Zorgverzekeraar VGZ gaat zijn klanten in staat stellen om via het internet medicijnen te bestellen en deze per post thuis of op het werk te laten bezorgen. Vanaf 1 januari 2004 kunnen de klanten van VGZ hun bestellingen via het internet plaatsen. De verzekeraar is de eerste die de internetdienst zal aanbieden.

“Naast een stukje klantgerichtheid brengen we de kosten ook omlaag ten aanzien van reguliere apotheken”, aldus woordvoerder Bert Rensen.” De klant ziet de kostenbesparing allereerst terug door een bedrag dat aan het eind van het jaar wordt teruggestort op hun bankrekening.

De besparing kan worden gemaakt doordat de detailhandel, in dit geval de reguliere apotheek, wordt omzeild. Directeur Hok Tjiook van het internetbedrijf eFarma bevestigt dat ook andere grote verzekeraars interesse hebben getoond in de internetvoorziening.

Bron:

ANP-Novum

Zie ook:

http://www.perssupport.anp.nl/

Trefwoorden:

E-health

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Edwin

    Zo…ik ben benieuwd naar de reacties uit de apothekerswereld. Dit is gedurfd. Prijzenswaardig. De discussie rondom het initiatief van Amicon om de medicijnen met white labels te gaan hanteren staat bij mij nog vers in het geheugen. Wie volgt……..


    16 december 2003 om 17:25
    Edwin

    Ik respecteer het initiatief Zorgveiling.nl. Als ik het initiatief goed begrijp proberen ze ondanks de vaste tarieven, het kwaliteitsverschil tussen zorgaanbieders (bv fysiotherapeuten) duidelijk te maken. Een probleem waar huidige fysiotherapeuten enorm mee worstelen. De praktijk is nu dat iemand net vers van school namelijk eenzelfde tarief mag vragen als iemand met 25 jaar ervaring.

    Ik denk echter dat het medium Internet voor dit soort vraagstukken nog veel te vroeg is voor de consument. Je hebt namelijk te maken met fysieke klachten. Verwijzing naar de fysio gaat op basis van verwijzing huisarts. Een vertrouwensrelatie tussen fysiotherapeut en consument is enorm belangrijk, want het gaat vaak over emotionele zaken. Daarnaast vereist dit participatie van alle locale zorgaanbieders. De rol van het Internet is nog lang niet bij deze doelgroep ingebed. Ze hebben wel andere zorgen: namelijk het maximum aantal ziekenfondspatienten dat men mag behandelen, de tarieven, etc. etc.

    Desalniettemin, ik ben benieuwd naar de voortgang van dit initiatief. Ben ook benieuwd naar hun verdienmodel.


    16 december 2003 om 19:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!