Vijf nieuwe participanten bij registratie online bestedingen BBC en IAB

12 april 2005, 06:58

BBC heeft haar registratie van de online reclame bestedingen zoals die in januari 2004 van start is gegaan per 2005 uitgebreid met vijf nieuwe exploitanten. Marketing manager Anne-Claire Stuivenberg geeft aan dat dit een belangrijke stap voorwaarts is: “Na een jaar van consolidatie van de registratie, waarin we met de participerende exploitanten al ruim 1.500 sites in kaart wisten te brengen, realiseren we nu een bredere dekking en een vollediger inzicht. De bestedingen die in kaart worden gebracht zullen door deze toevoeging met circa 10% toenemen. Ook die segmenten van de markt waar we tot nu toe weinig inzicht in hadden worden nu beter belicht.”

Het regionale segment wordt inzichtelijker doordat WebRegio, sinds vier jaar actief en marktleider in de regio Noord Holland, is gaan aanleveren. WebRegio exploiteert 7 regionale portalen en richt zich voornamelijk op het MKB. Op de portalen treft de regionale inwoner o.a. nieuws, vacatures, uitgaanstips en bedrijven uit de eigen regio.

Zylom, exploitant van online games, biedt door haar participatie inzicht in het segment dat zich richt op vrouwen in de leeftijd van 30+. Met haar netwerk en eigen site genereert ze meer dan 1 miljoen unieke bezoekers per maand.

Testnet, dat werd opgericht in 1997, biedt door haar participatie inzicht in online communicatie van grote A-merk fabrikanten waarbij click- en leadcampagnes centraal staan. Het advertentienetwerk is inmiddels uitgegroeid tot ruim 8.000 sites en is daarmee een toonaangevende speler en belangrijke partij voor de BBC registratie. Evenals TAPPS die als eerste partij start met het aanleveren van bestedingen in de emailmarkt waar ze marktleider is. TradeDoubler zorgt met haar participatie voor een aanzienlijke toename van het geregistreerde budget. Deze internationaal opererende intermediair op het gebied van performanced based advertising rapporteert over haar Nederlandse affiliate-netwerk van maar liefst 25.000 sites.

IAB Nederland directeur Igor Beuker geeft aan erg content te zijn met deze ontwikkeling. “We hebben een solide registratie staan waarvan zowel de exploitanten als de rest van de markt het belang van inzien. IAB en BBC blijven ook in 2005 belangrijke partijen benaderen met het doel om het aantal participanten nog verder te laten toenemen.”

Bron:

Persbericht BBC De Media en Reclame Bank

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!