Viral Friday 47/2018: sneakers, ballen en kerstcommercials

23 november 2018, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Volkswagen, Foot Locker en de kerstcommercials van Save the Children, John Lewis en Heathrow.

Volkswagen: Balls to Cancer

2.650.847 views

Voor de maand van de gezondheid van de man hebben Volkswagen en Balls to Cancer de handen ineen geslagen om samen bewustwording te creëren voor de gezondheid van de man. Mannen zorgen vaak erg goed voor hun auto of busjes, maar zijn minder oplettend op hun eigen gezondheid. En daar moet verandering in komen. De mannen zouden hun eigen gezondheid net zo serieus moeten nemen als de zorg voor hun voertuigen. Een korte commercial, maar met een duidelijke boodschap: zorg ook goed voor jezelf, mannen!

Foot Locker: Because Sneakers

1.229.570 views

Een heerlijke video voor de echte sneaker-liefhebber. Deze herkent zich hoogstwaarschijnlijk volledig in het gedrag van de sneaker-addicts in de video. Met de grootste zorg de sneakers onderhouden, er (heel veel) foto’s van maken, rustig met de voeten op tafel en zelfs met de neus in de schoen om die echte geur van een nieuwe sneaker op te snuiven. Sneaker addicts unite! Foot Locker wil met deze commercial wereldwijd alle sneakerfans met elkaar verbinden. Want waar je ook vandaan komt, je begrijpt waarom we doen wat we doen. Goed voor ruim 1 miljoen views.

Save the Children: Please Wear Responsibly

9.707 views

Vrijdag 14 december is het Save the Children’s Christmas Jumper Day. Een succesvol terugkerend evenement georganiseerd door Save the Children. Je moet deze dag je lelijkste kerstrui aan trekken, maar draag hem wel verantwoordelijk! In deze video vraagt Save the Children aandacht voor deze actie. Ze laten op een leuke manier zien dat het soms niet zo handig is om je lelijkste kerstrui aan te hebben. Een leuke commercial voor een goed doel!

John Lewis: #EltonJohnLewis

10.133.304 views

Het Britse warenhuis John Lewis maakt volgens sommige experts elk jaar dé kerstcommercial van het jaar. Reclamebureau Adam & EveDDB is de creatieve kracht achter meerdere iconische John Lewis-advertenties. Dit keer hebben ze uitgepakt en Elton John gevraagd voor de hoofdrol in de commercial. We zien de Britse zanger op een piano zijn hit ‘Your Song’ spelen, terwijl we intussen in de tijd terugschieten. Alle hoogtepunten van zijn carrière komen voorbij en uiteindelijk eindigen we bij kleine Elton. Moraal van het verhaal: sommige cadeaus zijn meer dan zomaar een presentje (en dat is ook meteen hun slogan dit jaar).

Heathrow: The Heathrow Bears Return

1.089.222

Van deze feelgood-video krijg je automatisch een glimlach op je gezicht. De campagne van dit jaar blijft trouw aan de geliefde teddyberen Doris en Edward Bair. Het gelukkige paar besluit na een Skype-gesprek met een aantal familieleden thuis in Groot-Brittannië het vliegtuig te pakken om de familie te verrassen en samen te kunnen zijn met de feestdagen. Een van de meest ontroerende momenten is wanneer we het zeer verliefde paar door Heathrow zien lopen. Daar bloeide hun romance voor het eerst op, zoals we zagen in de advertentie van 2017 op de luchthaven, hand in hand.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!