Viral Friday Week 15/2016: Kobe Bryant, gebarentaal in Disneyland en koekiemonster

15 april 2016, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Kobe Bryant, gebarentaal in Disneyland en koekiemonster. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. The Conductor – Nike Basketball

Levende basketballegende Kobe Bryant heeft deze week zijn laatste pot gespeeld (60 punten gescoord) en heeft vervolgens zijn Nike basketbalschoenen aan de wilgen gehangen. Dat deze sportheld er mee stopt mag heel de wereld weten. Dit is niet de enige video van NIKE omtrent Kobe in deze Viral Friday. Het eerbetoon van NIKE aan deze sportheld heeft een geniale en verassende invalshoek, de man van het moment in de hoofdrol. De video is in een korte periode meer dan 5.8 miljoen keer bekeken op YouTube.

2. Unforgettable Stories – The Mansfield Family | Walt Disney World

Walt Disney is een meester in het creëren van onvergetelijke verhalen. Ook dit gezin, dat communiceert met gebarentaal, ondervindt dat in deze video aan den lijven. Ze maken in Walt Disney World kennis met hun favoriete Disney-helden die ook gebarentaal beheersen. De aangrijpende reactie van de jongste dochter is goed voor onvergetelijke herinneringen en genereerde meer dan vijf miljoen views in een week tijd. Enjoy!

3. iPhone 6s – Timer – Behind The Scenes

Enkele weken geleden zagen jullie al de succesvolle samenwerking tussen Cookie Monster en Apple voorbij komen. Gelukkig heeft Apple niet nagelaten behind the scenes materiaal te schieten van deze populaire influencer. Hetzelfde recept als de vorig video: sentiment, humor en de populariteit van het merk Apple. De video werd al meer dan twee miljoen keer bekeken op YouTube.

4. SK-II: Marriage Market Takeover (Please turn on subtitle)

Cultuurverschillen zijn een goed vertrekpunt voor de creatie van een viral hit. Het cosmeticaconcern SK-II belicht in deze video de “Leftover Women” in China. Dit zijn vrouwen van 25 jaar en ouder die nog niet getrouwd zijn. Hoewel in Europa dit geen issue is, ondervinden de Chinese vrouwen in die situatie dit als een echt een sociaal stigma.

Met de campagne #changedestiny steekt SK-II de Chinese vrouwen (en alle andere vrouwen die moeten leven onder sociale druk) een hart onder de riem. Deze aangrijpende video, die goed inspeelt op de emotie, blijkt een regelrechte hit, want inmiddels zijn er bijna twee miljoen views gegenereerd.

5. Nike Athletes Salute Kobe Bryant

Nog een video van NIKE om de deze week gepensioneerde Kobe Bryant te eren. Een video met een totaal andere insteek dan de eerdere video in deze Viral Friday. Een simpele insteek, maar een insteek die veel sportfans willen zien. Tig van bekende collega sporters komen aan het woord over de legendarische basketballer. Simpele, maar gewilde, content met al bijna een miljoen views.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

1 Reactie

    Roderick_VdB

    Schitterend videootje van Nike met Kobe Bryant.

    Ontegenzeggelijk één van de grootste atleten in Amerika tot voor kort.

    Ook zijn afscheidswedstrijd was mooi en typerend.

    Ik vraag me alleen wel af in hoeverre het voor Nike uitmaakt, dat hij wel echt door velen gehaat wordt.

    Of valt dat onder de noemer: negatieve aandacht is ook aandacht?


    15 april 2016 om 14:13

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!