Viral Friday week 30/2017: The Rock x Siri, een naar hondje en de Handicab

28 juli 2017, 13:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: The Rock x Siri, een naar hondje en de Handicab.

1. Apple | iPhone 7 — The Rock x Siri Dominate the Day —

12.253.151 views

Er is bijna geen betere manier om de Viral Friday van deze week te beginnen dan met een film van Apple en The Rock. In samenwerking met de enige echte Dwayne ‘The Rock’ Johnson laat Apple de kracht van Siri zien, want met Siri kan iedereen een held zijn. In de bijna vier minuten durende video nemen we een kijkje in het intense leven van The Rock die de meest waanzinnige avonturen meemaakt. Voor Apple is het laten slagen van Siri van groot belang. Later dit jaar brengt het bedrijf de slimme HomePod-speaker op de markt. Het apparaat is voor een groot deel afhankelijk van Siri. In een kleine week tijd is de video al meer dan 12 miljoen keer bekeken.

2. GENESIS | DRIVER VERSUS FIERCE CUTE DOG

3.401.979 views

Genesis, het luxemerk van Hyundai, laat ons zien dat de strijd met kleine, irritante hondjes geen fysieke strijd hoeft te zijn. We zien een Hollywoodster die wordt gereden in een Genesis G90. De chauffeur gaat subtiel het gevecht aan met het opstandig hondje van de blondine en zorgt ervoor dat het prachtige interieur niet naar de knoppen wordt geholpen door de behoeften van de hond, met alle gevolgen van dien. In twee weken tijd ruim 3.4 miljoen keer bekeken.

3. Stan | Open wide #HungryEyes

82.547 views

Stan, de Australische concurrent van Netflix, claimt met de slogan ´Stan, the biggest deal in entertainment’ de grootste amusementstreamingservice te zijn van Australië. Een excentrieke acteur, zo uit de jaren ’80 geplukt, speelt de hoofdrol in de één minuut durende commercial. Tijdens het playbacken van de hit Hungry Eyes, uit de kaskraker Dirty Dancing, valt hij families lastig terwijl zij op het toilet, in bad of in bed films aan het kijken zijn via Stan. Een commercial die door zijn gekkigheid zeker blijft hangen! Goed voor ruim 80.000 views

4. Ford | Handicab

113.000 views

Wat zie jij? Een arm die ontbreekt of talent? Met de speciaal aangepaste taxi Ford HandiCab vraagt Ford Nederland aandacht voor zo’n anderhalf miljoen mensen in Nederland die een fysieke handicap hebben. Aan talent en wilskracht ontbreekt het hen niet, wel aan kansen, want ongeveer 55 procent van deze mensen heeft moeite met het vinden van een baan. Met de Ford HandiCab laat Ford Nederland lichamelijk gehandicapte chauffeurs gewone reizigers en een aantal BN-ers van A naar B brengen. Doel: bij een breed publiek laten inzien dat Ford niet gelooft in ‘handicap’, maar in ‘handicapable’. De inspirerende video raakt de juiste snaar en is inmiddels al meer dan 113.000 keer bekeken. Enjoy!

5. Fruit of the Loom: Ladies Breathable Underwear

6,136 views

We sluiten deze Viral Friday af met een komische commercial van Fruit of the Loom over hun nieuwe, ademende ondergoed. In de dertig seconden durende video vertelt een vrouw iedereen die ze tegen komt hoe geweldig haar nieuwe ondergoed is. Echter worden de mensen die ze dit vertelt hier nogal ongemakkelijk van. De boodschap van Fruit of the Loom luidt dan ook ‘So incredible you’ll want to talk about it. Please don’t’. De video is inmiddels al meer dan 6.000 keer bekeken.

Guleed Afhakame
Content marketeer bij Mindshare

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!