Viral Friday Week 38/2014: Samsung, ID&T & Monster Energy

19 september 2014, 14:15

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Samsung, ID&T & Monster Energy. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Galaxy Tab S – What You Really Need

Wat doe je als alle aandacht naar de concurrent gaat? Dan trek je een blik celebs open! Om de Galaxy Tab S van Samsung onder de aandacht te brengen hebben ze dit keer niemand minder dan celeb-koppel Kirsten Bell en Dax Shephard op de online-bühne gebracht.

De video is door Kirsten Bell zelf gepost op haar Twitter, met de woorden: “Pretty much what every day w/@daxshepard is like. The @SamsungMobileUS crew doesnt always show up though.“. Waar de tweet niet echt viraal ging, is de video al bijna 10 miljoen keer bekeken op Youtube. Wij zijn benieuwd of ze straks nog wel tijd hebben om de dreumes op te voeden. Daar zijn nog geen apps voor.

2. Tomorrowland 2014 | Official Aftermovie

Het Belgische dancefestival Tomorrowland staat bekend om de enorme shows en is een van de grootste feesten van het jaar. Wanneer jouw product zo’n spektakel is, is het een gemiste kans wanneer je dit niet vastlegt. Deze aftermovie is al meer dan 3,5 miljoen keer bekeken in een week tijd, een mooi resultaat voor een video die puur het festival promoot. Tussen deze kijkers zitten vast een heleboel potentiele kaartjeskopers voor de volgende editie van het festival.

3. Kmart Not a Christmas Commercial

Warenhuisketen Kmart loopt een beetje vooruit op de zaken en trapt nu al af met een kerstcommercial. Omdat ze zelf ook weten dat dit een beetje voorbarig is, maken ze er grap van. De video vertelt op een humoristische wijze dat je nu al producten kan bestellen vóór de drukke dagen voor kerst. Deze flauwe humor legt Kmart opvallend genoeg geen windeieren, want met al meer dan 3 miljoen views hebben ze met deze ietwat saaie promotievideo een ware viral hit in handen. Enjoy!

4. FIFA 15 – Official TV Commercial

De voetbalgame FIFA is waarschijnlijk de populairste game-serie die er bestaat. Wanneer het nieuwe voetbalseizoen zich aandoet begint het bij de gemiddelde gamer ook te kriebelen. Elke FIFA-fan snakt naar de eerste beelden van de nieuwe FIFA.

Natuurlijk benadrukt de maker van de game EA-sports in deze video op een ludieke wijze de beleving tijdens het spelen van de game en komt zelf de Argentijnse dribbelaar van Barcelona, Messi nog voorbij in de commercial. Met deze video wil EA-sports de laatste paar niet FIFA spelende voetbalfans overtuigen van de game. De video is inmiddels al meer dan 3 miljoen keer bekeken op YouTube.

5. Monster Energy: Ballistic BJ Baldwin Recoil 2

Het is zonder twijfel een van de langere video’s uit de geschiedenis van Viral Friday, maar hij is zeker het kijken waard. Monster Energy laat rally coureur BJ Baldwin het opnemen in een epische weddenschap met internetpokersensatie Dan Bilzerian. Deze excentrieke miljonair die vooral bekend is door zijn bijzonder intieme band met het vrouwelijke geslacht was benieuwd of Baldwin zijn Trophy Truck in 20 minuten door de straten van de Mexicaanse stad Ensenada naar het strand kon rijden.

Het spektakel werd gefilmd voor een live publiek midden op de middag op een openbare weg in de dagelijkse drukte en verkeer. Juist, een ‘must see’ dat direct aansluit bij het image van Monster, een echte viral hit met meer dan 2 miljoen views in een week tijd. Enjoy!

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!