Viral Friday Week 41/2014: Red Bull, Snickers & Google

10 oktober 2014, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Red Bull, Snickers & Google. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Danny Macaskill: The the Ridge

De ware mountainbike koning Danny MacAskill die indrukwekkende stunts uithaalt, scoorde al meer dan 13 miljoen views in acht dagen tijd op YouTube! Dit keer niet op straat zoals wij dat gewend zijn, maar nergens anders dan in de hoge bergen van het prachtige Schotse landschap op het eiland Skye. Zoals vele extreemsporters wordt mountainbiker Danny gesponsord Red Bull, deze video is wederom een mooi staaltje branded content, want tussen alle mooie beelden door zien we continue Red Bull.

2. Nestlé FITNESS Bra Cam

Nestlé FITNESS speelt met deze viral goed in om een onderwerp waar altijd genoeg aandacht op gefocust is, borsten. De manier waarop Nestlé het verschil tussen de grote aandacht voor borsten en de veel mindere aandacht voor borstkanker aan het licht brengt is pijnlijk geniaal. Nestlé heeft inmiddels al bijna 7 miljoen mensen bereikt met deze video, dus de missie voor de #CheckYourSelfie campagne lijkt geslaagd. De ‘full story‘ bekijk je hier.

3. Snickers Mr Bean TV Advert

Cult-held Mr. Bean is na een lange afwezigheid weer uit de kast getrokken door Snickers. Dit toonbeeld van ongemak zorgt altijd voor een glimlach. De humor en de knipoog naar het merk zorgt voor een goede viral. Met meer dan 3.2 miljoen views werkt Mr. Bean aan een flinke rentree.

4. Explore Liwa with Google Maps

Gaan waar geen wegen zijn en dan toch Google Streetview neerzetten. Een mooie inspiratie video van Google, waar Google duidelijk wil maken dat ze er zijn om de wereld te verbeteren. Inmiddels bekeken al 2.3 miljoen personen de video waarin Google de Liwa woestijn op de ‘kaart’ probeert te zetten.

5. A hair-raising message

Wow heftig, Zweden raakt ons met deze commercial. De Barncancer Fonden (The Swedish Childhood Cancer Foundation) laat op een ludieke wijze alle metro voorbijgangers de keiharde realiteit zien: elke dag wordt er een kind met kanker vastgesteld. De reacties zeggen genoeg. Ook al spreken we de Zweedse taal niet, de video’s op het Youtube kanaal zeggen ook genoeg. De video staat nu 4 dagen live en telt inmiddels al meer dan 870.000 views. Hopelijk maakt dit wat los in de wereld en ondersteunt iedereen het kinderfonds in eigen land.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!