Viral Friday Week 45/2015: Star Wars, virtual reality en Zuid-Korea en Mr. Top Gear

6 november 2015, 13:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Star Wars, virtual reality en Zuid-Korea en Mr.Top Gear. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Duracell Star Wars Commercial: Battle for Christmas Morning – OfficialDuracell

De nieuwe Star Wars film komt eraan en om die reden is al het andere wat er op deze planeet gebeurt irrelevant, althans voor menig geek (inclusief mijzelf). Batterijenfabrikant Duracell maakt mooi gebruik van deze actualiteit door menig jongensdroom te visualiseren. Star Wars scoort al bijna 40 jaar goed en dat beseft Duracell ook. De video werd binnen een week tijd al 4.5 miljoen keer bekeken op YouTube. Ik ben wel nieuwsgierig wat Duracell voor de rechten heeft moeten betalen.

2. The North Face #Sudden Exploration #VR Experience with Oculus – THE NORTH FACE KOREA

Onze vrienden in Azië zijn meester in het bedenken van bizarre pranks en die pranks werken op hun beurt weer goed om video’s viral te laten gaan. Zo scoorde deze video van het Amerikaanse buitensport kledingmerk The North Face al 2.8 miljoen views met de video van hun prank die gefilmd is in Zuid-Korea.

3. Imagine Where You Can GO – PooPourri.com

Naast Old Spice is Poo Pourri een merk die het wel snapt hoe je een goede video moet maken. De virals van de toiletspray fabrikant zitten altijd vol humor en zelfspot. Het klinkt gek, maar het merk omarmt op hilarische wijze het thema poepen en heeft daardoor altijd de lachers op hun hand. Dit keer houdt het niet op bij een alleen een visueel sterke video, maar is de content waarmee Poo Pourri ten tonele verschijnt een videoclip voor een heus poeplied. Binnen enkele dagen is de video al meer dan 2.2 miljoen keer bekeken.

4. Jeremy Clarkson Fire TV Stick Commercial – Amazon Prime

De afgelopen maanden hebben we kunnen meegenieten van de soap die zich afspeelde tussen voormalige Top Gear-presentator Jeremy Clarkson en de BBC. We weten allemaal hoe dat is afgelopen en veel van ons kunnen niet wachten tot het oude Top Gear-trio weer op de beeldbuis te zien is met een nieuwe show. Liefhebbers moeten daarvoor echter wel een abonnementje afnemen bij de nieuwe streamingdienst Amazon Prime. Om het kijken op TV wat makkelijker te maken, presenteert Jeremy op een Segway met monsterlijk grote wielen de Amazon Fire TV Stick. En natuurlijk mag een steek onder water naar zijn oude werkgever natuurlijk niet ontbreken. Met meer dan 2 miljoen views een week tijd scoort Mr. Top Gear de vierde plaats in dit Viral Friday overzicht.

5. Need For Speed Official Launch Trailer – Need for Speed

Need for Speed is back! En hoe. In de trailer voor het nieuwe spel voor de Playstation4 en de Xbox One zien we hoe de Need for Speed-makers samenwerken met grootsheden in de tuningswereld zoals Ford-coureur Ken Block en Porsche verzamelaar Magnus Walker. Wij kunnen niet wachten om achter het virtuele stuur te kruipen van de nieuwe sportauto’s. Enjoy!

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie
Tags

1 Reactie

    CurtisGop

    Мы ценим ваше время и делим с вами общие цели. Ваши продажи для нас главный приоритет.

    прогон хрумером логин скайпа SEO2000

    оращайтесь договримся есть примеры работ логин скайпа SEO2000


    27 november 2017 om 05:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!