Viral Friday Week 06/2010

12 februari 2010, 10:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Parisian Love


Parisian Love is Google’s eerste Superbowl commercial en is deze week met meer dan 3,5 miljoen views de nummer 1 van Viral Friday. De video gaat over de romantiek van een internetgebruiker met een Franse vrouw, chronologisch verteld in verschillende zoektermen in Google. Opvallend is dat de commercial al sinds november live is en tot vorige week relatief weinig aandacht genoot. De zaterdag voor de Superbowl verscheen er een opvallende tweet van Google’s CEO Eric Schmidt: “Can’t wait to watch the Superbowl tomorrow”, waarbij hij onthulde dat er een Google commercial in 3e helft van de wedstrijd zou worden uitgezonden.

Audi 2010 Green Car


Groen is hot. En in deze Super Bowl commercial, presenteert Audi de Green Polic die de misdaag bestrijd, gloeilamp per gloeilamp. Op een komische manier weet Audi met deze commercial te laten zien dat hun A3 TDI clean diesel een goede manier is om bij te dragen aan een beter milieu. Na een week op YouTube is de video al meer dan 1.543.347 keer bekeken. Het nummer in de commercial is van Cheap Trick, die speciaal voor Audi hun nummer ‘Dream Police’ opnieuw opnamen en ‘Green Police’ doopten.

Hard Times


Coca-Cola erkent de impact van de financiële crisis met hun nieuwste televisiecommercial ‘Hard Times’. In de advertentie zien we een geruïneerde Montgomery Burns van The Simpsons en hoe hij wordt opgevrolijkt door een flesje Cola. De commercial werd gepromoot op Coca-Cola’s Live Positively Facebook tab, waar bezoekers aan vrienden een virtueel flesje Cola konden sturen. Hij werd vertoond tijdens de Super Bowl 2010, alle commercials zijn hier te zien. Deze commercial kreeg online ook veel aandacht en werd in een week meer dan 1.000.000 keer bekeken.

Kia’s 2010 Big Game Commercial


De eerste keer dat je je bij de familie van Super Bowl adverteerders voegt, is altijd een prachtig moment. Voor Kia kwam dat moment tijdens de Super Bowl van dit jaar. De commercial toont een groep speelgoedbeesten die lol maken in de sneeuw, op het water en in Las Vegas. Ik weet niet precies wat dat te maken heeft met het start/stop systeem van deze nieuwe Kia Sorento (de enige feature die expliciet getoond wordt) maar de commercial is leuk en mooi gedaan. Tot nu toe is hij 744.417 keer bekeken op YouTube, waar je ook de teasers kunt bekijken.

Dante’s Inferno: Go To Hell


Geïnspireerd door de echte Dante Alighieri, maar geadapteerd voor een nieuwe generatie en een nieuw medium, vertelt deze video welke uitgezonden werd tijdens de Super Bowl over een soldaat die de strijd aangaat met gevaar voor eigen leven. De Dante in deze film heeft inmiddels meer dan 904.000 views behaald, met name door de Super Bowl. Het bereikt nummer 5 in deze ViralFriday.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!