Viral Friday Week 16/2009

17 april 2009, 06:38

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Susan Boyle On Britain’s Got Talent


De 47-jarige Susan Boyle is een sensatie op internet. De 47-jarige kerkwerkster en huisvrouw uit de Britse stad Blackburn werd zaterdag in één klap een fenomeen toen ze in het programma Britain’s Got Talent zowel de jury als publiek overdonderde en ontroerde met haar vertolking I Dreamed A Dream uit de musical Les Miserables. Het filmpje is afgelopen week meer dan 30 miljoen keer bekeken op o.a. YouTube, Dailymotion, Break en MySpace. Ook wereldwijde nieuwssites o.a. The Wall Street Journal, LA Times, USA Today, The Mirror, Het Laatste Nieuws schrijven vol lof over Susan.

Zie ook Britain’s Got Talent: Paul Potts, Britain’s Got Talent: Michael Jackson, Britain’s Got Talent: Signature en America’s Got Talent: Derrick Barry.

Saber: Sexy Lightsaber Underwear Fight


ArieScope Pictures is een filmproductiebedrijf, opgericht in 1998, van schrijver/director Adam Green en fotograaf Will Barratt. Het tweetal is met name bekend van de speelfilms Hatchet, Spiral en Coffee & Donuts. Naast hun film producties maakt het tweetal in hun vrije tijd ook vermakelijke korte films en video’s. Hun meeste recente video is de ‘fake’ commercial voor Saber Deodorant, waarin twee sexy dames in lingerie vechten met lightsabers. Adam en Will over het filmpje: “We’ve just always wanted to see two hot chicks get into a lightsaber fight which each other”. De video is op YouTube en Break ruim 900.000 keer bekeken.

Pasty White Chicks In Need Of A Tan


Hotelketen Hyatt heeft afgelopen maand de actie “The Big Welcome” gelanceerd, ter promotie van het verbeterde Hyatt Gold Passport loyaliteitsprogramma. Naast 10.000 gratis hotelovernachtingen in Noord-Amerika, Azië en Europa, geeft Hyatt ook 365 nachten weg, die ter verzilveren is bij elk Hyatt hotel waar ook ter wereld. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is de hotelketen vertellen, hoe je al deze nachten zou doorbrengen. Het teaser filmpje met 2 zielige meisjes Kim en Debby, die wanhopig op zoek zijn naar zon, is ruim 650 duizend keer bekeken. (Bron: Reclamewereld, Asia Travel Tips)

Wilkinson Sword: Mow The Lawn


Wilkinson Sword brengt een nieuwe ontharingstool voor vrouwen op de markt: Quattro for Women Bikini. Aan de ene zijde van dit 2-in-1 scheerapparaat zitten vier mesjes en twee conditioneerstrips voor een zachte huid en minimale irritatie. De andere zijde is voorzien van een waterdichte trimmer, bedoeld voor de verzorging van de bikinilijn. Ter gelegenheid van de lancering van de Quattro for Women Bikini heeft JWT New York een dubbelzinnige commercial gelanceerd om de naamsbekendheid en de verkoop te stimuleren. In het filmpje maaien drie glamoureuze dames het gazon (lawn), knippen de struiken (bushes) en ruimen de tuin (garden) op. De video is sinds eind maart ruim 400.000 keer bekeken. De campagne wordt ook ondersteund met een Facebook pagina. (Bron: MD Weekly)

Hellacopters Drummer Trashes Ice Drum Set


De drummer van T

he Hellacopters, een Zweedse garage rockband, is te zien in bovenstaande commercial van Icehotel Jukkasjärvi. De video, gemaakt door Jung von Matt Stockholm is ruim 400.000 keer bekeken. Zie ook The Making of.

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!