Viral Friday Week 24/2009

12 juni 2009, 05:22

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Joe Jonas Dances To Single Ladies


In de nummer 1 van deze week gaat Joe Jonas van de Jonas Brothers los op Beyonce’s hit “All The Single Ladies”. De band vroeg hun fans enige tijd geleden hoe zij Joe het liefste zouden zien: worstelend met Big Rob, 10 minuten op een bongo spelend of dansend op ‘All the single ladies’. Het werd het laatste. De leadzanger van de band, Joe, trok de hoge hakken aan en is nu, op veler verzoek dus, ruim vier minuten dansend in een strak, zwart pakje te zien. Jullie vroegen er zelf om! De video is een regelrechte hit. In een week tijd is de video al meer dan 7 miljoen keer bekeken en dat is dan direct weer goede promotie voor het nieuwe album van de broertjes, dat op 16 juni in de winkels ligt.

Microsoft: Project Natal


Heeft Microsoft eindelijk een middel gevonden om de oneindig lijkende opmars van Nintendo’s Wii te stoppen? Met het op E3 Expo geïntroduceerde Project Natal lijkt een zeer goed begin gezet te zijn. Project Natal is een nieuwe manier van gaming, want je hebt geen controller meer nodig. Met lichaamsbewegingen en jouw stem bestuur je het spel, in je eentje of samen met anderen. De reacties op het filmpje (meer dan 2,7 miljoen gecombineerde views) blogs en op Twitter zien er veelbelovend uit voor Microsoft die met de overname van de Israëlische startup 3DV de motion-sensing technologie in huis heeft gehaald. Tijdens een demo in Late Night with Jimmy Fallon liet Kudo Tsunoda zien wat de technologie kan. Er is wel al enige controversie rondom de technologie; deze heeft schijnbaar moeite met mensen met een donkere huidskleur. Microsoft heeft dus nog werk voor de boeg.

Remi Gaillard: Foot 2009


We hebben Remi Gaillard al vaker langs zien komen in Viral Friday, bijvoorbeeld met ‘Mario Kart‘, ‘Pac Man‘ en, recent, ‘Diving‘. Deze week steelt Remi de show met zijn voetbalkunsten. Net als in 2007 en 2008 laat hij in 2009 zien dat hij naast grappen maken ook een heel aardig potje kan ballen. De video werd sinds vorige week donderdag ruim 1,2 miljoen maal bekeken.

MC Hammer: Hammer Pants Dance


Flashmobs, we komen ze steeds vaker tegen in Viral Friday en ze zijn nog succesvol ook! Deze meest recente flashmob is van niemand minder dan MC Hammer. Hammer start aanstaande zondag met zijn realitysoap “Hammertime” op de Amerikaanse zender A&E. Om de show, die overigens door Eyeworks gemaakt wordt, te promoten trok een groep dansers gekleed in Hammer Pants hippe winkels in om de skinny jeans te verrassen. Hammer, ook succesvol op Twitter met bijna 800.000 followers, scoort goed met de flashmob video die in acht dagen tijd meer dan 880.000 keer bekeken werd. (Bron: ViralBlog)

Josep Guardiola: FC Barcelona Gladiator


Deze video vertoonde FC Barcelona trainer Josep Guardiola (of gewoon Pep voor intimi) aan zijn spelers voor de Champions League finale tegen Manchester United. Voor wie het ontgaan is: Barcelona won de finale met 2 – 0. De korte film, gemaakt in samenwerking met de Catalaanse televisie, laat hoogtepunten van alle spelers van de Barcelona selectie zien, afgewisseld met sfeervolle Gladiator beelden. De video, die naar verluid niet gemaakt is voor het grote publiek, werd sinds 1 juni al bijna een half miljoen keer bekeken en inspireerde Barcelona sponser Nike tot het maken van een commercial. (Bron: ViralBlog)

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!