Viral Friday Week 29/2011

22 juli 2011, 10:53

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Goal Of The Awana Diab Lebanon Team


Dat een penalty op verschillende manieren genomen kan worden hebben Cruijff en Panenka al bewezen. Maar deze strafschop is waarschijnlijk nog nooit genomen tijdens een officiële wedstrijd. Awana Diab van de Verenigde Arabische Emiraten werd met zijn penalty tegen Libanon een YouTube bekendheid en had meer dan 8 miljoen views sinds 17 juli. Echter zijn actie werd niet door iedereen gewaardeerd. De speler kreeg geel en werd door de coach van het elftal, Screcko Katanec, onmiddellijk gewisseld na deze ‘respectloze’ penalty.

Rockstar Parking


Je auto parkeren is niet makkelijk. Probeer maar eens een plek te vinden. En is die plek wel groot genoeg? Het is altijd wat. De persoon in dit filmpje heeft een wel heel unieke manier gevonden om de auto te parkeren. Iets soortgelijks was ooit te zien in Grand Auto Theft 4, maar wie had gedacht dat we dit ooit ‘live’ konden aanschouwen? De brokkenpiloot heeft in 4 dagen 1,2 miljoen kijkers getrokken die het ‘m hopelijk niet nadoen.

Fail Like A Boss


Mensen zien vallen is leuk. Leedvermaak zit toch een beetje in onze natuur. Maar deze Portugees valt wel erg stijlvol. Dat vinden ook de 1,3 miljoen mensen die inmiddels gekeken hebben op krpinremo’s YouTube kanaal. Maar kan iemand Nike hier ook over inlichten, mocht dat nog niet gedaan zijn?

Zeeman Guerrilla Stunt


Textieldiscounter Zeeman laat van zich spreken als ze tijdens de Amsterdam International Fashion Week vele trendspotters te pakken hebben met het nieuwe fictieve merk ‘Frank’. Niet alle toeschouwers zijn blij als blijkt dat Zeeman de initiator is van deze modeshow die wil laten zien dat mooie kleding niet duur hoeft te zijn. Oordeel zelf en kijk naar het complete verhaal dat in slechts enkele dagen meer dan tweehonderdduizend keer bekeken is.

Summer’s Eve ‘Hail to the V’


Summer’s Eve, een echt vrouwenmerk, komt met ‘Hail to the V’ dat sinds 17 juli ruim 160.000 views heeft. Laat alle taboes varen en voel je vooral niet gegeneerd als je ernaar kijkt. Meer van dit alles is te vinden op hun blog en bekijk ook de opmerkelijke video ‘Cat On A Mission’.

Chanine Kerseboom
Social Media Specialist bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!