Viral Friday Week 37/2010

17 september 2010, 08:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Gymkhana THREE: Part 2


Ken Block is terug met Part 2 na de succesvolle release van de Gymkhana THREE, Part 1 video drie weken geleden. Nu neemt hij zijn Gymkhana Three 2011 Ford Fiesta naar een unieke en spannende uitdaging net onder Parijs in Linas bij de l’Autodrome de Linas –Montlhéry. Het is een 1.58 mile – ramp-achtige – ovale race baan, uit 1924 met stukken die wel 51 graden stijl zijn! Ruik je het rubber? Neem een kijkje op de DC Shoes website en volg ze op Facebook om op de hoogte te blijven. De video is nu al 3 dagen live en is al 3,5 miljoen keer bekeken.

Cute Girl Has A Catchy Dance


Ook al zijn er al duizenden zo niet miljoenen filmpjes van schattige meisjes en dansende mensen, er blijven filmpjes die er met kop en schouders boven uit steken. Helaas, voor dat je gaat denken: “wat een verschrikkelijk lief en leuk meisje”, moet ik vertellen dat deze video de Galaxy Samsung 580 promoot. Intrigerend aan de video is dat het eerste wat je je afvraagt is hoe deze is gemaakt. Heeft het meisje het dansje geleerd of hebben de mensen het dansje van het meisje geleerd? Ik zou zeggen kijk zelf en voeg je view toe aan de 2,6 miljoen mensen die je al voor zijn geweest in de afgelopen tien dagen.

Herding Cats


De vorige stunt van Ikea waarin de Parijzenaren de meubels van Ikea mochten uitproberen in de metro was een succes. Nu besloot Ikea om ’s nachts een honderdtal katten los te laten in een Ikea filiaal in de UK. Met het motto ‘let’s see what happens’ ging het creatief team aan de slag. Tijdens de stunt zijn deze beelden geschoten, wat zich in een ruime week uitte in nu al bijna 2 miljoen views op Youtube en ruim 6000 likes van de campagne op Facebook.

New Kindle Pool Ad


Een man en een vrouw liggen bij het zwembad lekker te lezen. So far so good. Dus wat maakt deze video bijzonder? Misschien moet ik vermelden dat in deze video een iPad en een Kindle te zien zijn. En..dat de man met de iPad moeite heeft met lezen, terwijl de vrouw naast hem perfect kan lezen met de Amazon Kindle van 139 dollar. Met 1.489.964 views tot nu toe is die zeker het overwegen waard, maar is het voldoende om de macht van de iPad te doorbreken?

Dior Homme – Un Rendez Vous


Guy Ritchie heeft een intrigerende korte film gemaakt voor Dior Homme, “A Rendez-vous”, waarin Jude Law en het Slowaakse model Michaela Kocianová schitteren. Direct wanneer je de reclame ziet zal je het onderscheidende vermogen van Ritchie opvallen. En hoewel de film elegant en sierlijk geschoten is en de beelden je aan een klassieker uit de 70’s doet denken, heeft het script duidelijk iets minder allure. Hier mijn favoriete stukje dialoog: Kocianová: There might be two of us. Law: What, two of you? Kocianová: Me … and naughty me. Law: Ooooh. De film is meer dan 200.000 keer bekeken sinds 10 dagen.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!