Viral Friday Week 03/2009

16 januari 2009, 08:56

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Evolution of Dance 2


Evolution Of Dance“, wie kent het filmpje niet? De gekke dansjes van Judson Laipply werden alleen al op YouTube dik 110 miljoen keer bekeken. Goed voor de tweede plaats in de YouTube “Most Viewed” lijst aller tijden. Het was even wachten, maar sinds afgelopen maandag is er eindelijk het langverwachte vervolg! Ook in deel 2 zien we de meest legendarische dansjes van de afgelopen decennia. De teller van het vervolg staat momenteel op ruim 2,5 miljoen views in een week tijd. Deel twee van de Evolution of Dance wordt gesponsord door Saveology.com en PeopleJam. (Source: PR Newswire)

Cow Gives Birth To A Dude


Voortbordurend op de “Never Hide” campagne van Ray-Ban, die vorige zomer van start ging met de virals “Guy catches glasses with face” en Bobbing for Glasses, heeft het trendy zonnebrillenmerk wederom twee nieuwe videos uitgebracht, getiteld “Cow Gives Birth To A Dude” en “Disco Ballers“.

Mactini


Zagen we vorige week de MacBook Wheel, deze week is het de beurt aan de Mactini. Het filmpje is onderdeel van “The Peter Serafinowicz Show“, een sketch show die wordt uitgezonden op BBC Two. Net als vorige week zullen de fanboys not amused zijn, toch bekeken ruim 750.000 mensen het filmpje afgelopen maand.

Durex Get it On!


Durex spoort ons aan; “Get it on”. En dat doen ze met een zeer vermakelijk filmpje, gemaakt door Fitzgerald+CO. In twee dagen hebben ruim 240.000 mensen naar de ballon beesten gekeken. Ook erg grappig; de bloopers. (Source: Adverblog)

Whopper Sacrifice


Briljante campagne van Burger King: Whopper Sacrifice. Helaas inmiddels weer offline, maar het verhaal gaat als volgt: Burger King deelt gratis Whoppers uit. Maar om een gratis Whopper te krijgen moet je wel even de Whopper Sacrifice Facebook Application installeren op je Facebook account en 10 vrienden deleten. Inmiddels, nadat 233.906 vrienden geofferd werden, heeft Facebook de applicatie offline gehaald (Zou het echt? Of was dat ook ‘part of the plan’?). Maar geen paniek, je kan je vrienden nog steeds laten weten dat je ze zat bent door ze een “Angry-Gram” te sturen.

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!