Viral Friday Week 53/2009

1 januari 2010, 10:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Kim Kardashian Salads


De Amerikaanse fast-food keten Carl’s Jr. vroeg Kim Kardashian om hun nieuwe salade met kip te promoten, en daar hielp zij graag aan mee. Aangezien sex goed verkoopt is het script van de ad niet al te lastig; Kim eet haar salade, morst hier en daar een beetje en gaat daarna in bad. Sinds 21 december hebben meer dan 1,5 miljoen mensen haar dit zien doen op YouTube en velen zullen het met Kim eens zijn wanneer zij zegt “While the best things in life are messy, it’s fun to get clean.”

NORAD Tracks Santa


NORAD Tracks Santa is een dienst aangeboden door NORAD, de North American Aerospace Defense Command. Ieder jaar (al sinds 1955) volgt NORAD de kerstman op zijn reis om de wereld. In het YouTube kanaal is in verschillende video’s te zien welke plaatsen de kerstman aandoet op zijn tocht. De video’s zijn tussen de 5.000 en 1 miljoen keer bekeken en meer dan 13 miljoen mensen uit 231 verschillende landen hebben de kerstman gevolgd op de NORAD Santa Tracker website.

Jack Bauer Interrogates Santa


Hoewel je met hulp van NORAD kon zien hoe de kerstman de hele wereld over trekt om cadeautjes te brengen twijfelen sommigen toch aan zijn goede bedoelingen. Onder hen Jack Bauer, de hoofdpersoon van de tv serie 24; als gehard agent ondervraagt hij de kerstman over zijn ware aard. Deze video werd sinds 15 december meer dan 1 miljoen keer bekeken en haalde het tot MSNBC. De video is uiteraard geen echte 24 scene, maar een knap gemaakte kerstkaart van Rebel Virals.

Dramatic Chipmunk Breaks Out


LG heeft de Dramatic Chipmunk nieuw leven ingeblazen door zijn wereldwijde avonturen te laten zien nadat hij uit de studio ontstnapt in deze clip. Dramatic Chipmunk dateert uit 2007 en heeft de wereld veroverd met allerlei remakes van de originele video, waarvan de populairste een 5 seconde durende outtake van het origineel is met dramatische muziek eronder. De Break Out video zelf is ook populair aan het worden en 236.020 keer bekeken in 10 dagen.

Starbucks Love Project


Starbucks heeft een prachtige manier gevonden om HIV in Afrika onder de aandacht te brengen: zingen. Op 7 december om 13:30 GMT brachten muzikanten uit 156 landen ‘All You Need Is Love’ ten gehore. In de video zijn alle zangers en muzikanten te zien terwijl ze hun ding doen om AIDS te bestrijden. Starbucks is een samenwerking aangegaan met (RED) om dit probleem onder de aandacht te brengen. Op de website kun je je eigen stem toevoegen, naar de CD luisteren die je bij Starbucks kunt kopen en een liefdesboodschap tekenen. Sinds 13 december is de video 284.584 keer bekeken.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!