Waar moet dat heen met de Nederlandse journalisten?

24 juni 2005, 06:45

Joop Mestrom schreef vorige week in het hoofdredactionele commentaar van ReclameWeek dat de redactie een aantal dagen niet bereikbaar zou zijn omdat ze collectief naar een stoomcursus ‘Rechtszaken in Nederland anno 2005’ zouden worden gestuurd. Dat zou nodig zijn omdat het zonder juridische kennis ondoenlijk blijkt een vakblad over reclame, media en marketing vol te schrijven.

Niets meer of minder dan een cynische opmerking met een knipoog. Maar wat lees ik vandaag op Villamedia.nl, de website van de Nederlandse vereniging van journalisten?

Waar moet dat heen met de Nederlandse journalisten?

Zouden ze dit nog hebben nagevraagd bij ReclameWeek? Of zouden ze wellicht in Google nog hebben gezocht op Rechtszaken in Nederland anno 2005? Ik vrees van niet.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

8 Reacties

    jeroenmirck

    Deze mispeer is inderdaad een beetje beschamend. Maar het verbaast me op zich weer niks als je bedenkt dat VillaMedia ook ooit eens braaf een 1-aprilbericht van Adformatie Online een dag later klakkeloos overnam. Daar staat overigens tegenover dat VillaMedia over het algemeen een zeer informatieve nieuwssite is, met een breed scala aan bronnen.


    24 juni 2005 om 07:12
    Klaas

    Als ik elke keer dat ik weer een persbericht krijgt dat totaal is opgeblazen, stikt van de taalfouten en onleesbaar is vanwege alle jargon een weblogstukje zou schrijven met de kop “Waar moet dat heen met de Nederlandse marketeers/PR-mensen?” dan deed ik de hele dag niks anders!

    😛


    24 juni 2005 om 07:16
    jeroenmirck

    Zinnig punt. Het is zelfs door te vertalen: “Als ik elke keer dat ik weer een weblogbericht lees dat totaal is opgeblazen, stikt van de taalfouten en onleesbaar is vanwege alle jargon…”


    24 juni 2005 om 07:31
    media

    Mee eens, daar mogen we als bloggers zeker wel eens wat meer op letten!


    24 juni 2005 om 07:59
    niels

    Ha ha, goed punt Jeroen!


    24 juni 2005 om 09:42
    thegameison

    Journalisme van tegenwoordig is toch het nieuws van nu.nl en webwereld plaatsen op je site, of heb ik iets gemist??? 😀


    25 juni 2005 om 07:11
    loket

    @Klaas (en Jeroen): taalfouten, hm. “Als ik elke keer dat ik weer een persbericht krijgt . . .”

    Zoek de vouten . . .


    25 juni 2005 om 17:42
    jeroenmirck

    Dat is mijn zin niet, Mediaonderzoek.nl…


    19 augustus 2005 om 06:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!