Wat doet Google Glass met onze informatie- en nieuwsconsumptie?

9 januari 2014, 11:59

Volg de Google Hangout On Air vanaf 17u vanmiddag

Vandaag vindt de ‘NU.nl Google Glass Development Day‘ plaats. Daarbij wordt gewerkt aan de eerste Nederlandse nieuwsconcepten voor Google Glass. Vanaf 17u worden de bedachte concepten gedeeld én de impact van wearables en Googles Glass op nieuws- en contentconsumptie bediscussieerd met onder meer Ben van der Burg, Raimo van de Klein, Arvid Bux en Roeland Stekelenburg. En deze hangout is hier live te volgen.

Do you wanna be a Glasshole?

Natuurlijk kun je je afvragen of Google Glass nou die gift from tech heaven is waarop de mensheid heeft zitten wachten. En wie wil er nou de hele dag bij lopen als een ‘Glasshole‘?

Toch is het wel interessant om na te denken over de impact die wearables (electronica die op, aan of zelfs in het lichaam wordt gedragen) gaat hebben op ons gedrag. Bijvoorbeeld op de manier waarop we informatie tot ons gaan nemen. Willen we een continue ticker tape met nieuws in ons gezichtsveld, waardoor onze eigen werkelijkheid eruit ziet alsof we CNN kijken? Of krijgen we locatiegebaseerde nieuwsupdates?

First!

NU.nl heeft in ieder geval de strategie dat het zo veel mogelijk ‘consumer touchpoints‘ wil creëren door op zo veel mogelijk devices aanwezig te zijn; en dan het liefst ook als eerste. NU.nl had bijvoorbeeld al een iPad-app voordat de iPad officieel in Nederland verkrijgbaar was. Dus heel gek is het niet dat er nu wordt nagedacht over de mogelijkheden van Google Glass.

Veel interessante weetjes en observaties komen gedurende de dag al voorbij via de hashtag #nuglass, zoals het feit dat ‘pay per gazegepatenteerd is door Google en het feit dat advertenties niet zijn toegestaan op Glass.

Google Hangout on Air

Vanaf 17u komen deze en andere wetenswaardigheden dus ook weer aan de orde in de Google Hangout on Air met o.a. Raimo van de Klein (oprichter van GLASSEFFECT, dat diensten ontwikkelt voor Google Glass), Ben van der Burg, Arvid Bux en Roeland Stekelenburg. Volg ‘m hier!

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Man

    Please leave your personal inafmrotion such as name, e-mail, contact tel number, occupation and why interested in the glass activity to . I think it is better to not to expose your inafmrotion publicly.


    9 juli 2015 om 14:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!