WebAds zet belangrijke stap richting interactieve televisie

12 oktober 2005, 08:49

WebAds presenteert vandaag tijdens eDay een nieuwe technologie waarmee video advertising voor adverteerders effectiever en toegankelijker wordt.

WebAds heeft software ontwikkeld waarmee het eenvoudig is om getarget commercials te tonen. Daarnaast biedt de technologie vele mogelijkeheden voor creatieve bureaus. Bovendien wordt het met de software voor site-eigenaren/uitgevers eenvoudig om video content te publiceren. Daarmee zet WebAds volgens eigen zeggen de volgende stappen richting interactieve televisie op het internet.

Kan er vandaag zelf helaas niet bij zijn maar kan iemand mij uitleggen wat er nu anders is dan het reeds beschikbare videostrip.nl en eyeblaster?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Tjeerd Kooij

    Marco,

    Videostrip.nl en Eyeblaster plaatsen uitingen waarin video is verwerkt. Wij hebben een technologie ontwikkeld, waarmee we gericht advertenties (oa videocommercials) kunnen plaatsen binnen videocontent.

    We richten ons hierbij op vier belangrijke doelgroepen :

    1) de uitgever

    Deze kan met een uitgebreide CMS een uitzendschema opmaken. Binnen de software is het bijvoorbeeld mogelijk om relevant nieuws te koppelen aan de videocontent, of om met een forum of chat de dialoog aan te gaan met de gebruiker. Bovendien kan meer bereik worden opgebouwd.

    2) de adverteerder

    Adverteerders kunnen gericht interactieve commercials plaatsen. Wij bieden hierover uiteraard uitgebreide rapportage.

    3) de gebruiker

    Deze is achter het internet gericht op zoek naar bepaalde content. Door zo getarget mogelijk informatie en commercials te bieden, wordt irritatie zo veel mogelijk voorkomen. Bovendien willen wij gaan testen met user initiated commercials.

    4) creatieve bureaus

    De software biedt de mogelijkheid om binnen videocommercials alle interactieve mogelijkheden eenvoudig toe te passen.

    Tjeerd Kooij


    13 oktober 2005 om 13:52
    media

    Dank voor de update Tjeerd. Zal me er zeker eens in verdiepen! Is er al iets van een demo online?


    13 oktober 2005 om 15:20
    Tjeerd Kooij

    Er staat nog geen demo online. We willen voorlopig de presentatie alleen nog maar met toelichting geven om duidelijk te maken wat de mogelijkheden zijn. Het huidige materiaal spreekt nog niet voor zich (wij zijn geen creatief bureau).

    De software zal snel te zien zijn op SBS en TMF. We zijn bovendien druk bezig met de eerste adverteerders en creatieve bureaus. Dit materiaal zal veel beter de mogelijkheden duidelijk maken!


    13 oktober 2005 om 17:21

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!