Weblog Chatman groot succes?

15 november 2005, 06:27

Victor (Nieuwe Garde):

Alweer een week of wat geleden togen we met Chatman naar Venlo om daar een filmpje te maken. Dat ging allemaal in opdracht van FHV/BBDO, een reclamebureau met een naam zoals een reclamebureau die hoort te hebben. En ze zitten ook nog ‘s in Amstelveen. Kortom, alles wat wij niet zijn en toch werd het erg leuk. Althans, dat vinden wij zelf dan. Bekijk het maar, op de site van Chatman.

Wie het aantal reacties op de weblog van Chatman bekijkt, kan bijna niet anders concluderen dan dat het een succes is. Character blogs kunnen dus blijkbaar wel, ook in Nederland.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

12 Reacties

    Phileas

    Zat er laatst ook nog doorheen te klikken, ben onder de indruk van de uitwerking. Tot en met de gele chatbot in je msn (blabla@chatman.nl!) en merchandise aan toe erg netjes gedaan!


    15 november 2005 om 06:54
    AderKa

    Een succes? Heb je die reacties wel ‘es gelezen!?

    Een kleine bloemlezing:

    “jij bent een domme computer die altijd achterlijk doet egt waar vet dom jij moet egt zijn geen computer”

    “vieze rotte computer dat je bent egt heel dom oh man ik haat jiou zow erg jij groote uitslover “

    “volgens mij interreseert het je niet echt, maar Chatman gaat vrolijk verder

    😛

    hij doet maar:P “

    “jij moet wel erg vaak je pleister vervange he je bent gewoon een zieke kerel”

    Kortom: de VMBO-bloem-der-natie kotst ‘m uit.


    15 november 2005 om 07:05
    media

    Veel reageerder lopen inderdaad niet met ‘m weg (understatement), da’s waar. Maar aan de andere kant wordt de site (weblog) enorm veel bezocht en er wordt heftig gediscussieerd.

    Ben benieuwd of iemand van Hi (of het betreffende reclamebureau) hierop nog een reactie kan geven.


    15 november 2005 om 07:17
    koningwoning

    Ben niet van Hi of het reclamebureau, maar heb wel met de campagne te maken en kan je vertellen dat zowel het aantal buddies van de Chatman als het aantal keer dat deze geactiveerd wordt als het aantal bezoeken op de Chatman Blog als het aantal reacties per post ieders verwachting overtreft.

    Eigenlijk is deze campagne op nagenoeg alle andere fronten ook een succes…. meer kan ik er helaas niet over zeggen

    Dus Marco en alle sceptici: je post/reacties eerder dat deze campagne het niet zo goed zou gaan doen als de Bling-bling campagne klopt niet… verre van zelfs! In bijna alle opzichten een campagne die beter in staat is geweest de doelstellingen te halen.


    15 november 2005 om 08:00
    media

    @kw: zoals ik hierboven al aangeef, ik denk dat de campagne (althans de weblog) juist wel een succes is.


    15 november 2005 om 08:12
    ErwinVanLun

    Chatman is in vergelijking met andere brandbuddy’s eigenlijk heel dom. Toch is dat zijn succes. Wie chatman in de MSN Messenger heeft merkt dat chatman vanuit emotie (‘wat me nou vandaag is gebeurd!’) een eigen verhaal vertelt. De interpretatie van zijn gesprekpartner is minimaal. Toch vertelt hij leuke verhalen en weet hij de chatter te boeien. Samen met alle andere zaken (tv, merchanidising, weblog, foto’s e.d.) denk ik dat deze campagne compleet is ingevuld. Goed gedaan!


    15 november 2005 om 09:08
    jeroenmirck

    Iets doms kan prima een succes worden. Laten we de consument vooral niet overschatten (onderschatten trouwens ook weer niet). Ik las een leuke reactie: iets van “Ik ben fan van Chatman, maar anderen die fan zijn, zijn domme sukkels”. Chattende pubers vinden Chatman leuk, maar willen hem liever niet delen met Jan en alleman.


    15 november 2005 om 09:56
    Deef

    Ik vind het persoonlijk helemaal niks, Chatman niet, de blog niet en zeker de commercials niet, maar zing wel de hele dag Ik ben Chatman, razendsnel met msn. Mijn dank is groot KPN…


    15 november 2005 om 15:09
    Dennis Kramer

    Heeft iemand toevallig een idee hoeveel nederlandstalige weblogs er zijn??


    16 november 2005 om 14:30
    media

    @Dennis: Een beetje afhankelijk of je wel of niet de MSN Spaces meeneemt ligt dit aantal tussen 500.000 en 1.000.000 weblogs. Exacte cijfers zijn er (helaas) niet.

    Grappig, kwam toevallig deze in Adformatie tegen: Rapp Collins heeft Dennis Kramer aangenomen als interactief strateeg. Hij was eerder in eenzelfde functie werkzaam bij Qi.

    Kramer wordt bij Rapp Collins verantwoordelijk voor de integratie van interactieve media in dm- en actiemarketingconcepten. Het bureau wil met de komst van Kramer het belang dat zij hecht aan een geïntegreerde aanpak van dm en actiemarketing onderstrepen.

    Succes Dennis!


    16 november 2005 om 18:20
    Dennis Kramer

    That’s me! Bedankt voor je reactie. En jij natuurlijk van harte gefeliciteerd met de 3e verjaardag van marketingfacts! Ben er iedere dag wel ff te vinden 😉


    17 november 2005 om 14:34
    Marieke

    Ik heb ff een vraagje kun je ook virussen krijgen via chatman? Dat hij mensen in zijn lijst heeft en dat die een virus sturen naar hem en dat hij die ook gwoon stuurt? kan dat?


    23 november 2005 om 18:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!