Weblog weigert deeplinks Makro te verwijderen

30 september 2003, 04:20

De Makro, onderdeel van Metro Cash & Carry Nederland, stuurde weblogger Breedveld vorige week een verzoek om enkele deeplinks naar de reclamefolder te verwijderen. Voorlopig zonder succes.

De Makro, onderdeel van Metro Cash & Carry Nederland, stuurde Breedveld vorige week een verzoek om enkele deeplinks naar de reclamefolder te verwijderen. Makro-webmaster Lex Veldhuis heeft daar diverse redenen voor.

“Hij haalt bezoekers binnen met onze content en de folder is alleen voor leden met een Makro-pas”, licht Veldhuis toe. “Bovendien wordt elke bezoeker geregistreerd met ip-adres en pasnummer, dat werkt dan ook niet.”

De folder komt tweewekelijks uit en is online in principe alleen toegankelijk voor mensen met een Makro-pas. De adressen van de webpagina’s van de folder zijn echter makkelijk te raden, zodat ze ook zonder Makro-pasnummer bekeken kunnen worden. “Het ligt ook deels aan de beveiliging”, erkent Veldhuis. “Dat gaan we ook oplossen.”

“Ik vind het nogal brutaal wat Breedveld hier doet”, verklaart marketingdirecteur Bert Vukkink van de Makro. “We hebben een buitengewoon succesvolle business-to-businesssite en de content daarop is niet voor iedereen. Dus hij is gewoon in overtreding.”

Uitleg

Na het verzoek van de Makro om de links te verwijderen, vroeg Breedveld om uitleg. Deze heeft hij tot nu toe nog niet gekregen en dus weigert hij de links te verwijderen. “Ik link al bijna een jaar op deze manier. Ik zie niet in waarom dat verkeerd is.”

Nu Breedveld geen gehoor geeft aan het verzoek van de Makro, onderzoekt de winkel welke juridische stappen ondernomen kunnen worden. “We gaan er zeker werk van maken”, verzekert Vukkink. “We gaan er alles aan doen om te voorkomen dat buitenstaanders hier in de toekomst bij kunnen komen.”

Bron:

http://www.webwereld.nl

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!