Week 34/2013 Viral Friday: Nike, Mountain Dew & YouTube

23 augustus 2013, 12:59

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Nike, Mountain Dew & YouTube. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Nike Presents: Just Do It – Possibilities

Vele sportseizoenen staan op het punt van beginnen of zijn net begonnen en dat is duidelijk te merken in de video’s van de Viral Friday’s van de afgelopen weken. Deze inspirerende video van de nieuwe Nike-campagne waar de kijker wordt uitgedaagd het op te nemen tegen topsporters als LeBron James scoort enorm met meer dan 2,5 miljoen views in 2 dagen tijd.

2. Human Bungee Slingshot – Human Catapult!

Het Amerikaanse frisdrankmerk Mountain Dew is bezig met de online campagne #DEWRoadTrip. Devin Super Tramp heeft hiervoor een epic video gemaakt van de Human Bungee Slingshot, met meer dan 1,1 miljoen views in een week staat deze campagne duidelijk op de radar.

3. Watch while you keep exploring with the updated YouTube app

Everybody loves YouTube, dus het is niet gek dat deze video van de nieuwe YouTube-app al meer dan 600.000 keer bekeken is.

4. Mike Tyson plays Mike Tyson's Punch-Out for the 1st time

De ‘behind the scenes-video’ van Fox Sports waarin box-legende Mike Tyson met kinderlijke enthousiasme een box-game speelt, is deze week al meer dan 560.000 keer bekeken.

5. NeverWet Blows My Mind

Er is geen betere PR dan een video van een tevreden klant die laat zien hoe geweldig jouw product is. In deze video is te zien hoe goed de beschermende coating van NeverWet op de spiksplinternieuwe Nikes van deze jongen werken. De video is deze week al 280.000 bekeken.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!