Week 45/2012 Viral Friday: Call of Duty, Dragon Baby & Steve Jobs

9 november 2012, 14:29

Viral Friday Week 45 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Call of Duty, Dragon Baby & Steve Jobs. Heb je een tip? Stuur 'm op!

“Surprise” – Official Call of Duty: Black Ops 2 Live-Action Trailer

De Game Trailer is een tijdje weggebleven uit Viral Friday. Maar vandaag mag hij toch echt niet ontbreken. De nieuwe Call of Duty Trailer: Black Ops 2 Surprise Live-Action, heeft niet zomaar deze titel gekregen. Er zitten namelijk aardig wat verrassingen in deze trailer. Petje af voor Guy Ritchie, die de trailer heeft geregisseerd met o.a. Robert Downey Jr, FPS Russia en Franse filmster Omar Sy De video is in een week tijd al meer dan 23 miljoen keer bekeken.

Dragon Baby

Een van de best virals van deze week was zonder twijfel: Dragon baby die een duidelijke hommage geeft aan films zoals: Enter The Dragon en Kill Bill. De video ging als een raket binnen 7 dagen naar de 15 miljoen views. De video werd gemaakt door Patrick Boivin. Patrick heeft een geschiedenis in het creëren van super goede virals. Zijn laatste video Iron baby heeft ook 15 miljoen views gehaald. Wat zal Patrick hierna gaan doen. 😉

Steve Jobs' yacht Venus unveiled in Aalsmeer, The Netherlands

Meer dan een jaar na het overlijden van visionair Steve Job, is zijn familie jacht te water gelaten bij de scheepswerf 'De Vries' in Aalsmeer. Samen met franse designer Philippe Starck heeft Jobs jaren gewerkt aan het ontwerp en het resultaat is niet minder dan indrukkend te noemen. Het spreekt wellicht niet iedereen aan, of zelfs niet iedere jacht-liefhebber, maar het is zeker opvallend. Het ontwerp focused op scherpe lijnen, reflecterende oppervlaktes en technologie. Meer dan 4.6 miljoen views is ook erg indrukwekkend te noemen natuurlijk. Voor meer informatie check de Foto's en Video's van OMT.

Will Ferrell Will Do Anything to Get You to Vote

De zware strijd om het Witte Huis is voorbij. Barack Obama, gefeliciteerd! En wat was het een hel van een gevecht. Niet alleen offline, maar ook online werd er een strijd gevoerd om de meeste stemmen te krijgen. Will Ferrell heeft met een hilarisch filmpje op het YouTube-kanaal van Obama, zijn steun uitgesproken voor de president van de Verenigde Staten. De komiek laat weten dat hij heel wat over heeft voor een paar stemmen op Obama. “Als je gaat stemmen eet ik alles wat je wilt: afval, haar, teennagels, ondergoed, wat dan ook. Ik doe het. Ik meen het. Ik doe er alles aan om jou te laten stemmen. Ik sla mezelf in het gezicht als het nodig is.” De video is al meer dan 4,4 miljoen keer bekeken. We zijn benieuwd wat Will nu gaat doen…

Goalkeeper Trick Shots — Lassi Hurskainen in Finland

De Finse keeper Lassi Hurskainen maakt zo'n beetje ieder jaar een trickshot video. Dit doet hij niet voor niks. Hiermee helpt hij het YouTube kanaal van KickTV. Zelfs als je niet van voetbal houdt, vind je dit filmpje leuk. Ben je wel een voetbal liefhebber? Ga dan naar de KickTV Facebook-pagina en volg KickTV op Twitter.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!