Wehkamp en bol.com genomineerd voor Dutch Search Awards

7 november 2016, 19:00

58 genomineerden maken kans op awards in 18 categorieën

Onder andere wehkamp en bol.com maken kans op een Dutch Search Award, respectievelijk in de categorie ‘retailcampagne’ en ‘beste in-house team’. Bij de bureaus zijn o.a. Expand Online, iProspect en Blue Mango in de running. Vandaag werden alle nominaties voor de nieuwe prijs bekendgemaakt door de jury met de presentatie van de shortlist. In totaal zijn 58 agencies, consultants en merken genomineerd, verdeeld over 18 categorieën. De winnaars van de Dutch Search Awards worden op 24 november bekendgemaakt tijdens de feestelijke uitreiking, gepresenteerd door Victoria Koblenko.

Nek-aan-nekrace

De beoordeling van de ingezonden cases lag in handen van een liefst 24-koppige jury. Daarbij werd gelet op de volgende zaken:

  • de formulering van de strategie;
  • aantoonbare resultaten ten opzichte van de doelstelling;
  • budget en manuren;
  • creativiteit en onderscheidend vermogen;
  • het gebruik van technologie;
  • de koppeling van verschillende kanalen;
  • de schaalbaarheid van de oplossing.

Volgens initiatiefnemer Tamer Saglambilek zijn er niet in alle categorieën even veel nominaties omdat een minimale score gehanteerd werd voor een nominatie. Waar in de ene categorie slechts een enkele inzending voldeed aan die score, was er in andere categorieën sprake van een nek-aan-nekrace.

Alle genomineerden zijn terug te vinden op de vandaag gepubliceerde shortlist.

Uitreiking

Victoria Koblenko presenteert op 24 november de eerste editie van de Dutch Search Awards in B.Amsterdam. Naast de uitreiking van awards per branche, type campagne en tools/software, worden deze avond ook awards uitgereikt voor beste agency van het jaar en beste consultant van het jaar. Daarnaast zullen er tijdens het event keynote speeches zijn van:

  • Mascha Driessen, senior director strategic search Western Europe, Bing
  • Kate Adams, head of performance solutions & innovation Northern Europe, Google
  • Bas van den Beld, digitalmarketing-expert.

Ook jij kunt aanwezig zijn tijdens deze avond. Kaarten zijn verkrijgbaar via www.dutchsearchawards.nl/tickets

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!