Winnaars SpinAwards 2005 bekend

13 april 2006, 17:30

SpinAwardsDe uitreiking van de SpinAwards zorgt momenteel voor een afgeladen Gashouder in Amsterdam. Tijdens het SpinAwards Diner mochten 13 gelukkige winnaars hun SpinAward in ontvangst nemen van Dennis van de Ven en Jeroen van Koningsbrugge.

De jury oordeelde streng en was zuinig met het uitdelen van prijzen. De categorie “Beste online campagne” was de enige waarin goud en dubbel zilver werd vergeven. Een passage uit het juryrapport: “Hi Bling Bling is een online campagne van hoog niveau. Steeds meer bureaus werken geïntegreerd met andere bureaus. En dat zie je ook duidelijk terug bij de Tapvat introductiecampagne. De Sneeuwbol voor Pakistan toont aan dat het niet altijd ingewikkeld hoeft te zijn.”

Stephan Fellinger, voorzitter van de Stichting SpinAwards: “De SpinAwards wil graag een barometer zijn voor de interactieve communicatie-industrie. Je merkt daarbij dat de jury elk jaar de lat hoger legt. In de breedte is de kwaliteit absoluut toegenomen. Logisch dat de jury zuinig is met het uitreiken van SpinAwards. De winnaars zetten de nieuwe norm en moeten anderen ook weer inspireren, interactiviteit verder te ontwikkelen in Nederland. Overigens ben ik onder de indruk van onze nieuwe categorie “beste gameconcept“. Die categorie is momenteel de Formule 1 van onze industrie, daar zal de komende jaren de innovatie vandaan komen!”.

Lost Boys en Media Republic gingen elk met twee prijzen naar huis. Euro RSCG 4D won goud voor Nokia en werd door het vakpubliek uitgeroepen tot het beste interactieve bureau. Heineken eindigde, gekozen door het vakpubliek, wederom als beste interactieve adverteerder.

De complete uitslag is als volgt:

Beste online campagne: (3)

Goud: Hi Bling Bling | Lost Boys i.s.m. MindShare Interaction, FHV, Backbone voor KPN Hi

Zilver: Sneeuwbol voor Pakistan | Publicis Dialog voor Het Nederlandse Rode Kruis

Zilver: Tapvat Introductiecampagne | Qi, Media Republic & Brand New Telly voor Heineken Brouwerijen.

Beste mobiele concept (2):

Zilver: CarSpotter | For Sale Communicatie Amsterdam

Zilver: MusicDownloads Party | PPGH/JWT voor Vodafone.

Beste website concept (1):

Goud: Nokia 20Lives | Euro RSCG 4D voor Nokia

Beste crossmedia campagne (1):

Goud: Mijn Postbankpas | Leukwerkt Worldwide & OER_Satama voor Postbank N.V.

Beste vrije interactieve concept (1):

Zilver: Eccky | Media Republic

Beste gaming concept (2):

Zilver: Innercity the Game | Scanr, Lloyd and Acardi, Ahead of the Game voor ID&T

Zilver: Sportlife DEEP – Arctic Games | Lost Boys voor Leaf Holland BV

Innovatieprijs (1):

Goud: Eccky | Media Republic

Vakpublieksprijs beste interactieve adverteerder:

Goud: Heineken

Vakpublieksprijs beste interactieve bureau:

Goud: Euro RSCG 4D

Iedereen van harte gefeliciteerd met de awards. En nu op naar de SpinAwards Dance met optredens van Wicked Jazz Sounds, Moving Grooves, De Jeugd van Tegenwoordig, Ruby Wax en Alex van Oostrom.

Eerdere berichten over de SpinAwards 2005 op Marketingfacts:

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

8 Reacties

    media

    Zo, eindelijk thuis van de SpinAwards Night. Kunnen ze die de volgende keer niet gewoon in Arnhem houden. Musis Sacrum lijkt me een prima locatie 😉

    Was overigens een top feest; goed gedaan Stephan (en alle anderen die er bij betrokken waren)!


    13 april 2006 om 21:59
    Indira Reynaert

    Ik heb er ook enorm van genoten! Inderdaad hulde aan Stephan en Huib en Dutchblend niet te vergeten (en alle anderen uit het boekje).

    Marco, ik hoop dat ik 10.30 red… tot straks.


    14 april 2006 om 06:01
    Mark

    Wat me opvalt is dat Eccky de innovatieprijs ontvangt maar ook de best vrije interactieve concept prijs. Klopt dat?


    14 april 2006 om 06:17
    Kari-Anne

    Het was een leuk feest.

    Arnhem is wel ver, hoor. 😉

    Goed je te hebben ontmoet, Marco.


    14 april 2006 om 07:45
    moraal

    Was inderdaad een top-avond en leuk om allerlei oude bekenden weer tegen het lijf te lopen.

    Wat mij alleen opviel was het buiten de prijzen vallen van Hyves. Misschien niet het meest creatieve idee/uitvoering van Nederland, maar als we het dan toch over potentiele exportproducten hebben (eccky?) dan lijkt Hyves.nl mij de meest geschikte kandidaat. Maar wellicht vallen ze volgend jaar in de prijzen.

    Maar hulde aan stephan en huib voor de goede organisatie.


    14 april 2006 om 08:25
    Stephan Fellinger

    Dank 😉 In ons persbericht, wat al gemaakt was eerder op de avond, spraken we nog over meer dan 1.000 bezoekers, maar toen ik vanochtend weg ging bleken we rond de 1.500 gasten te hebben gehad.


    14 april 2006 om 08:26
    BasPaauw

    Vorig jaar kon ik er nog bij zijn maar gisteren keek ik met jaloezie toe hoe iedereen van de messenger verdween om richting de Spinawards te gaan…soms zijn er van die momenten dat ik weer in Amsterdam zou willen zijn 🙁

    ….en toen keek ik weer even naar buiten richting the Empire State Building en verder downtown 🙂

    Wanneer mogen we Eccky (en Hyves) hier verwachten op 212 NYC?


    14 april 2006 om 11:47
    moraal

    @bas, laten we ze eerst eens langs laten komen op 212Amsterdam :). Misschien een leuk idee: de 212-world tour!


    14 april 2006 om 11:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!