Zoekmachinemarketingbureaus lanceren nieuw Search Congres

26 september 2013, 12:59

Op woensdag 2 oktober vindt de eerste editie van het Search Congres plaats; een compleet nieuw zoekmachinemarketingcongres, waarin de belangrijkste trends, ontwikkelingen best practices binnen SEA (o.a. Google Adwords) en SEO (zoekmachine-optimalisatie) aan bod komen.

Het Search Congres is een initiatief van het samenwerkingsverband van toonaangevende zoekmachinemarketingbureaus en Google Analytics Certified Partners in Nederland, kortweg GACP's. Na het succes van de Google Analytics User Conferences (GAUC) en de GAUC – Adwords Edition van eind vorig jaar, volgt nu dus een congres waarin alle facetten van zoekmachinemarketing anno 2013 op het programma staan.

Programma

Keynotes

Dagvoorzitter is Bas van den Beld van State of Search, internationaal bekend als vakinhoudelijk expert op het snijvlak van SEO en social media. Keynotes worden verzorgd door onder andere “ex-Googlers” Fili Wiese, voormalig Search Quality Analyst en Kaspar Szymanski, tot voor kort Search Quality Strategist bij Google. In deze keynote onthullen zij alle ins en outs van de beruchte Pinguin-update” van Google en de gevolgen ervan voor een SEO strategie. Tushar Balsara, Head of DoubleClick Search bij Google, zal zijn visie over het gebruik van tooling op het gebied van campagne-automatisering geven. Ook dit belooft een inspirerende sessie te worden, waarin onder andere het integreren van kanalen als Display & Search en het effectiever inrichten van Paid Search campagnemanagement centraal staan.

Parallel tracks

Naast een plenair programma zijn er ook 4 parallel tracks waarin telkens een keuze kan worden gemaakt uit 5 verschillende kennissessies, gepresenteerd door specialisten van de meest toonaangevende bureaus in Nederland. De in totaal 20 sessies zijn onderverdeeld in “bootcamp” en “professional” niveau. Het Search Congres biedt hierdoor zowel voor doorgewinterde specialisten als (online) marketing generalisten, -coördinatoren en eindverantwoordelijken, een inhoudelijk sterk en gebalanceerd programma vol inspiratie en concrete tips.

Onderwerpen

Voorbeelden van onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere:

  • De belangrijkste trends en ontwikkeling op het snijvlak van SEO, SEA en social;
  • Content marketing als onderdeel van een succesvolle SEO-strategie;
  • Linkbuilding anno 2013;
  • Het organiseren en aansturen van SEO binnen een organisatie;
  • Google Shopping en Product Listing Ads
  • Campagne-automatisering;
  • Effectief campagnemanagement binnen Google Adwords
  • Remarketing
  • Etc.

De sessies worden verzorgd door Clickvalue, Netprofiler, Netsociety, Orange Valley, Traffic4u, Traffic Builders, Oogst, Tribal Internet Group / Easy, Maxlead en Onetomarket.

Inschrijven?

Wil je je inschrijven voor deze eerste editie van het Search Congres in De Meervaart in Amsterdam? Doe dat dan uiterlijk vandaag om nog te profiteren van de vroegboekkorting van €150, voor slechts €340 per persoon. Relaties van de samenwerkende bureaus en mediapartners profiteren van 50% korting op de toegangsprijs.

Meer informatie over het programma, de locatie en aanmelden kan via www.searchcongres.nl.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!