Hans Schepers
Senior Online Marketing Manager Online Impact

Online marketing manager en eigenaar http://www.onlineimpact.nl. Maar ook Pon, Rabobank Nederland, IBM en World Online. Contentstrateeg, online marketeer, Wordpress fan, technieuwsfreak, personal coach en spreker. Trots op het succes van http://www.ikgastarten.nl. Huis tuin en keuken DJ. Improving the world one tweet at a time via @hansschepers
-
De tijd van storytelling op Snap, artificiële influencers en computers op wielen #TNW2017
Heb je het over nieuwe technologie, dan heeft men het al snel over revoluties. De vraag is of dat terecht is. Gaat het immers niet vaak om evoluties? In dit artikel in ieder geval wel. Het gaat hier om drie evoluties om precies te zijn. De evolutie van storytelling, het produceren van content en de evolutie van een computer op wielen.
-
Het beïnvloeden van conversie en acquisitie met technologie en experimenteerdrift
Als je affiniteit met data en tools hebt, dan moet je je in het online domein als een vis in het water voelen. Als je daarnaast ook nog een beetje creatief en nieuwsgierig bent, dan kan je aan de slag met growthhacking om online echt het onderste uit de kan te halen en sneller te groeien dan je concurrenten. Ik volgde een tweedaagse cursus growthhacking en deel in dit artikel de belangrijkste lessen en een aantal tools om aan de slag te gaan.
-
Een derde van de B2B-marketeers meet geen resultaten
Op dinsdag 24 mei presenteerde PIM, het Platform Innovatie in Marketing, het B2B Marketing Trendrapport 2016 dat ze samen met Blinker hebben gemaakt. Naast de presentatie van de conclusies uit het rapport - "bijna 1 op de 3 ondervraagde B2B marketeers meet geen resultaten" - maken drie organisaties hun opwachting met een case over succesvolle B2B-marketing. Onder hen de gastheer van deze middag, AFAS, die gaat uitleggen hoe ze onlangs een B2B Marketing Award wonnen met hun Accountancy Scan.
-
De stand van contentmarketing in Nederland
Afgelopen maandagavond organiseerden Cor Hospes en Mark de Lange hun tiende Content Club avond in hartje Amsterdam. Na vanavond dragen ze het organisatiestokje over en die wisseling van de wacht werd door de mannen aangegrepen om de stand van zaken op te laten maken met betrekking tot contentmarketing in Nederland. Is contentmarketing, net als in 2012 al werd geconstateerd, eigenlijk nog steeds oude wijn in nieuwe zakken?
-
Uitgelezen: Transmedia Storytelling, stappenplan voor communicatieprojecten
“Don’t go chasing waterfalls” staat er op de cover van het boek 'Transmedia Storytelling - stappenplan voor communicatieprojecten'. “Please stick to the rivers and the lakes that you’re used to” zong ik gelijk toen ik dit boek voor het eerst in mijn handen kreeg. Wel bijzonder eigenlijk dat je zo’n nummer uit 1994 nog woord voor woord kent. Kun je als organisatie de aandacht ook nog zo lang vasthouden nu je doelgroepen 24/7 van kanaal naar kanaal en van platform naar platform springen? Dit boek belooft daarbij te helpen.
-
Facebook is dood. Lang leve Facebook
Welke schokkende ontwikkelingen zijn er anno 2015 nog te melden over Facebook? Iedereen gebruikt het, bijna iedereen zit erop en iedereen heeft er een mening over. Maar het organisch bereik is gedaald naar onder de 2 procent en Facebook is eigenlijk gewoon een ouderwets advertentiemedium geworden. Wordt het dan toch nog een spannende dag?
Deze post is een van de drie posts over het Facebook Congres 2015. Hierin een impressie van de presentaties van Corinne Keijzer, Arne Keuning, Jarno Duursma, Mat Morrison en Polle de Maagt.
-
Social media en het voorspellen van gedrag
Vannacht kiest Amerika z'n president voor de komende vier jaar. Volgens de meest recente CNN-peilingen heeft Obama een voorsprong op Romney, al is die voorsprong maar klein. Tegelijkertijd geeft een aantal sites en blogs een duidelijk voordeel aan Obama, wiens winkans tussen 65% en 91% zou liggen. Maar wat zegt social media-activiteit in de afgelopen weken over de uitslag vannacht?
-
De “hashtag-wars” van Obama en Romney
Het lijkt alsof ze het er om doen hier in de V.S., maar op dit moment is het in de aanloop naar de presidentsverkiezingen echt akelig spannend. Na de slechte performance van Obama in het eerste televisiedebat en zijn comeback in het tweede debat is het vanavond de vraag welke kant het dubbeltje op gaat vallen. Dat is des te opvallender omdat de Republikeinse presidentskandidaat Romney er in sociale media behoorlijk van langs kreeg de afgelopen week. Of heeft hem dat juist geholpen? De Gaga-index voorspelt ondertussen dat Romney rechtstreeks afstevent op een overwinning.
-
De Amerikaanse presidentsverkiezingen: social media en de Gaga-index
Vandaag is een erg belangrijke dag voor de twee Amerikaanse presidentskandidaten Obama en Romney. Na het tegenvallende optreden van Obama in het eerste debat draait het vandaag in de Amerikaanse media maar om een ding: wie gaat het debat van vanavond winnen en beinvloedt dat de uiteindelijke uitslag? Ik zet een paar sites op een rij die proberen dat te voorspellen, om er vervolgens een nieuwe index aan toe te voegen: de Gaga-index.
-
Social media in business to business: De hype voorbij
Er is in de afgelopen tijd nogal wat geschreven over de zin en onzin van social media. Het aantal tips en aanbevelingen van ‘social media experts’ is zo groot dat het geen enkel probleem is om je vanaf de zijlijn een mening te vormen over hoe je social media als organisatie zou moeten kunnen benutten. Vandaag presenteert de Rabobank op het Marketing Information Event haar verhaal over de praktische learnings die ze heeft opgedaan bij het project Rabobank Starterscommunity – een lokaal online business to business platform gericht op startende ondernemers (link naar presentatie). De do’s en don’ts uit die presentatie vind je, samen met onze belangrijkste conclusies, in dit artikel.
-
Nieuwe release Rabobank Starterscommunity
Vandaag presenteert de Rabobank op http://www.rabostarterscommunity.nl een nieuwe release van de Rabobank Starterscommunity. Meer dan dertig Rabobanken gaan zich met deze lokale platforms richten op startende ondernemers en ZZP’ers die zich online aan het oriënteren zijn rondom de opstart van hun onderneming (of hun ZZP activiteiten). De nieuwe release heeft ten opzichte van de vorige release een aantal belangrijke verbeteringen - onder andere op het gebied van usability/gebruikersgemak - en is meer open in haar opzet.
In september 2008 zijn vier Rabobankvestigingen een pilot gestart met een lokale online starterscommunity (zie ook ‘Rabobank lanceert lokale starterscommunities’). Doelstelling van dit initiatief was om van startende ondernemers succesvolle ondernemers te maken door ze online in contact te brengen met collega-starters en lokale organisaties die helpen bij de opstart van een onderneming (of ZZP activiteiten).