Bas Brand
Strateeg voor business, marketing en digitaal Bas Brand

Bas Brand is een ervaren strateeg op het snijvlak van business, marketing en digitaal. Al 20 jaar helpt hij organisaties hun eigen richting te vinden.
Sla het pad in van bestendige groei, als je wil opstarten, doorgroeien of vernieuwen. Bas laat je verder kijken dan de waan van de dag, en helpt je concentreren op de belangrijkste veranderingen in je markt.
-
Non-profitmarketing
6 vragen aan non-profits
Non-profits hebben vaak moeite met marktdenken. Klant, organisatie en propositie zijn niet op elkaar afgestemd. Ze denken soms als monopolisten, wanen zich onaantastbaar en zien niet hoe hun markt in elkaar steekt en welke bedreigingen er naderen.
Echt? Zijn non-profits slechte marketeers? Denken ze dat ze alleen op de wereld zijn? Hebben ze moeite met klantgerichtheid? Meer dan profits?
-
Datamanagementplatformen
Geen datanirwana zonder dat je de Nelson rules kent
Ben jij ook zo druk met data? Vormt een datamanagementplatform (DMP) al het hart van jouw marketingstrategie? Vooralsnog is je DMP waarschijnlijk meer het hart van online advertising, maar zeer binnenkort zul jij veel meer touchpoints gaan optimaliseren: je gaat werken aan een naadloze journey voor je klant. Jij zet daarvoor zelflerende algoritmes in op weg naar data-driven marketing. Jij realiseert descriptiveness, predictiveness en prescriptiveness. Maar voordat het zover is, zou je eerst de regels van Dr. Lloyd S. Nelson moeten leren kennen.
-
De Big Data Alliance belooft gratis goud
Het is tijd om met big data internationaal een voorsprong te nemen waardoor er nieuwe economische kansen ontstaan. Een krachtig openingsbod van de zojuist gelanceerde Big Data Alliance. Grote kansen voor studenten, bedrijven, ondernemers en onderzoekers, het is tijd voor een nieuwe gouden eeuw in Nederland.
-
De deeleconomie: een Uberweging
Te makkelijk. De goeroes die weer over Uber, Spotify en Airbnb beginnen. In praatjes, boekjes en blogposts. Als voorbeelden hoe jij jezelf als aanbieder opnieuw kunt uitvinden. Hoe consumenten ook investeerders, producenten en verkopers kunnen zijn, met de smartphone als intermediair. Steeds dezelfde boodschap: als je de Uber in jouw markt kunt worden, dan ben je innovatief. Zo werkt het volgens mij niet.