Stef Heutink
Creatief Directeur IVRM Reputatie

Stef is van origine een digitaal strateeg, al sinds 1993 gefascineerd door het medium internet en alles wat daarmee te maken heeft. Vanuit die hoek houdt hij zich nu zo’n 15 jaar bezig met merkstrategie en de invloed die dat heeft op reputatie. Stef was tot 2018 bij diverse bureaus verantwoordelijk voor strategie en creatie. Ook werkte hij een aantal jaren als zelfstandig adviseur. Sinds 2018 is hij creatief directeur bij IVRM Reputatie.
Zijn specialisme richt zich op het ontrafelen van de kern van een organisatie of merk en het daaruit bedenken en ontwikkelen van communicatie, merk, marketingstrategieën. Bij IVRM is Stef betrokken bij complexe positioneringsvraagstukken van klanten en creatieve vertaling naar middelen.
-
Reclame en internet zijn onverenigbaar, daar is niets aan te doen
Dit weekend werd ik door mijn oud-businesspartner Ronnie Overgoor gewezen op een interview in Adformatie met 2 ouwe digitale rotten, Adjan Kodde van Mirabeau en Paul Manuel van Tam Tam. Ronnie twitterde dat wij de in het artikel gevoerde discussie over de gescheiden werelden van reclame, consultancy en internet 20 jaar geleden al voerden. Mijn reactie: reclame en internet zijn onverenigbaar. Ik heb het aan den lijve ondervonden.
-
ING toont gewoon leiderschap
We slaan door in onze angst rond de privacy. Er wordt een populistische discussie gevoerd, terwijl er eigenlijk niet zo veel nieuws onder de zon is. Behalve dat ING leiderschap toont door als eerste met hun plan te komen en de discussie aan te gaan.
-
Interactieven weten geen bal van bereik
Een dag voor valentijnsdag 2014: tijd voor het grootste media-evenement van het jaar: het MWG Congres. De commissie had haar best weer gedaan, een prachtige line-up. Het thema: "het evangelie van het delen". Op voorhand had ik geen bezwaar. In het bestuur beheer ik onder andere de financiële portefeuille en mijn gedachte was dat daar veel mensen op afkomen. Het was weer de moeite, een congres dat qua prijs/kwaliteit-verhouding nog altijd boven alles uitsteekt. Zoveel is zeker, al was het maar voor de altijd uitzinnige Nico Dijkshoorn.
-
Boekrecensie: Geld verdienen met sociale media (Hospes)
Recent werd ik benaderd om een recensie te schrijven over het boek van Cor Hospes (@corhospes): ‘Geld verdienen met social media’. Ik ken Cor alleen van Twitter, maar dat is niet zo gek: ik ken zoveel mensen alleen van Twitter. Ook weer zoiets leuks van social media, je denkt dat je veel mensen wel kent die je eigenlijk niet kent. Enfin: geld verdienen willen we allemaal wel, dus ik nam de uitnodiging gretig aan al was het maar om de handeling van de bestelling van het boek te besparen (het eerste geld was ook weer bespaard ;).
-
KLM Surprise had geen goud mogen winnen bij SpinAwards crossmediale campagne
Dat Boondoggle het beste interactieve bureau is geworden vind ik terecht. Als je de Nike take Mokum kan bedenken ben je interactief creatief, klaar. Je kijkt naar het filmpje, en na precies 36 seconden ben je klaar met de beoordeling. Hoe anders is dat met KLM surprise. Ik zag KLM surprise voor het eerst op 1e kerstdag vorig jaar. De campagne werd veel bejubeld, en ik begreep niet waarom. Vervolgens heb ik het filmpje nog een keer bekeken een dag later, denkend dat ik gek was, en ik snapte het nog steeds niet. Laat maar lopen.
-
Verandering en generatie Einstein op het MWG congres
Het MWG congres was de zeker de moeite dit jaar. Twee op de drie sprekers waren zeer inspirerend, de overige waren wel wat onder de maat. Maar ik was tevreden en vond het een mooie score. Twee dingen vallen op: de eeuwige focus op de verandering, ook heel erg ingezet door dagvoorzitter Joris van Heukelom, die het verder overigens prima deed. Daarnaast de onzin die je op zo’n dag toch weer moet aanhoren over de nieuwe generatie waardoor alles… jawel: verandert. Die blijvende obsessie over de verandering in ons vak, wat een overschatting is dat.