Joost van Vught
Online marketeer Vakantie Dealz

Joost is eigenaar van & online marketeer bij Search Impact. Gespecialiseerd in zoekmachine marketing en liefhebber van vele andere online marketing kanalen. Daarnaast is Joost actief als online uitgever V2C2 met websites in met name de travel sector, waaronder vakantiedeals website VakantieDealz.nl, bekend van goedkope zonvakanties en last minutes, maar ook Black Friday Dealz en Studenten Wegwijzer
-
Jelle Bekirovic (FlyGRN): “Steeds meer toeristen zullen het milieu meenemen in hun reiskeuzes”
Een jaar geleden begon Jelle Bekirovic met FlyGRN, een zoekmachine voor vliegtickets met standaard compensatie van CO2-uitstoot. Op de Vakantiebeurs won hij hiermee 'Het Beste Reisidee 2019' en sindsdien timmert hij flink aan de weg. Een interview met een groene ondernemer pur sang over duurzaamheid in travel, het spanningsveld tussen ideële en commerciële doelstellingen, en affiliate marketing.
-
De (on)mogelijkheden van crypto
Toon Schraven is manager Marketing & Communications bij BTC Direct, een handelsplatform voor cryptovaluta. Hij solliciteerde tijdens de piek van de markt, maar toen hij startte begon de crypto-markt in te zakken. Toch groeit BTC Direct rustig door. Een interview over de roerige jaren rond cryptomunten en de (on)mogelijkheden in marketing waar Schraven dagelijks mee te maken heeft.
-
Jennifer Kok (Affiliateblogger): “Affiliate marketing wordt partnershipmarketing in 2019”
Jennifer Kok is in Nederland dé expert op het gebied van affiliate marketing. Ze is onder meer blogger en eigenaar van Affiliateblogger.nl, spreker, adviseur, auteur van 'Meer klanten met affiliate marketing' en organisator van het druk bezochte event Affiliateblogger Sessions. Een interview met Jennifer Kok over wat we rond affiliate marketing kunnen verwachten in 2019.
-
Mark de Vos (Goboony): ”Wij zijn de Airbnb voor campers“
Alweer ruim twee jaar timmeren Mark de Vos en Foppe Mijnlieff aan de weg met een peer2peer-marktplaats voor campers: Goboony. Een interview met de eigenzinnige ondernemer Mark de Vos over de lessons learned sinds de lancering van dit originele camperconcept.
-
Hoe bepaal je hoe ‘disruptief’ technologie is voor jouw bedrijf?
Het boek met de ronkende titel Disruptive Technologies: Understand, Evaluate, Respond, van auteur Paul Armstrong, belooft veel inzichten en praktische handvatten. Helaas blijkt dat een klein beetje tegen te vallen. Een samenvatting van the good, the bad en the ugly.
-
Laurens Taekema (Parkvakanties): “Conversie-attributie is hot, maar nog lang niet de norm”
Online travel publishers die al ruim tien jaar solide draaien zijn schaars. Er is de afgelopen jaren immers nogal wat veranderd in marketingland en er staan nog grote veranderingen op stapel op het gebied van bijvoorbeeld conversie-attributie. Een interview met vrijgevochten online reisondernemer Laurens Taekema over focus, kwaliteit en de noodzaak voor voortdurende innovatie.
-
Eindelijk af van ‘last cookie counts’ in affiliate marketing
Al jaren wordt er gefoeterd op het 'last cookie counts-principe' op basis waarvan alle grote affiliate netwerken momenteel belonen. De laatste tijd begon het te gonzen rondom de customer journey in affiliate marketing en mogelijke ontwikkelingen richting conversie-attributie. Maar het leek vaak bij mooie woorden en goede bedoelingen te blijven. Tot nu. TradeTracker introduceert deze week namelijk Real Attribution. Een interview met Bas Dokter, directeur van TradeTracker Nederland, over deze interessante revolutie in affiliateland.
-
De innovatielessen van Sparklab (Nationale Nederlanden), VanMoof en Omnigen
Tijdens de recente PIM themasessie Corporates & Startups in de Haagse Caballero Fabriek deelden organisaties, van groot tot klein, hoe zij innovatie in marketing vormgeven. Van grote corporates die slagkracht krijgen door een lean startup-formule tot probleem- of marktgestuurd innoveren. De innovatielessen van Sparklab (Nationale Nederlanden), VanMoof en Omnigen hebben iets gemeen: innovatie ontstaat niet in de boardroom, maar vindt vooral plaats op de contactpunten met de markt, partners en andere stakeholders. Niet teveel denken dus, maar vooral durven en doen.
-
NLE aapt Apple na
Deze week introduceert energierebel NLE een 'Alles-in-1 Telecom'-product. De Orwelliaanse reclame vertoont nogal wat gelijkenissen met de Super Bowl-commercial voor de Apple Macintosh in 1984. Toeval? Of handig nageaapt?
-
Daan Lodewijks (Tenzing Travel): “Wij verkopen niets online”
Je mag Daan Lodewijks gerust een online veteraan noemen in de reiswereld. Al meer dan vijftien jaar houdt hij zich bezig met websitemanagement, online marketing & ecommerce bij organisaties als D-reizen, Hotelplan en Vakantiepanel. Twee jaar geleden stapte hij aan boord bij Kuoni Nederland dat aan de vooravond stond van een migratie naar het zelfstandige label Tenzing Travel. Een interview over de inzichten uit deze stormachtige rebrandingsperiode en de complexiteit van online marketing voor een maatwerk reisorganisatie.
-
Jeroen Maaijen (TUI): “Toegevoegde waarde affiliates en content kwaliteit worden nog belangrijker”
Jeroen Maaijen werkt al meer dan tien jaar in online marketing en zijn specialisme ligt op het vlak van SEA en Affiliate Marketing. Naast TUI (inmiddels zo’n 5 jaar) heeft hij in soortgelijke rollen gewerkt bij HotelSpecials en Landal GreenParks. Maaijen geeft binnenkort voor affiliate marketing het stokje over, omdat hij zich volledig gaat richten op zijn rol als teamleider van het SEA-team voor TUI Benelux. Daarom is dit een mooi moment om de balans op te maken over affiliate marketing in de afgelopen jaren en om vooruit te blikken op de toekomst.