Bart Leeffers
Head of Strategy Pink Marketing

Bart Leeffers is Head of Strategy bij Pink Marketing. Sinds 2007 is hij actief in de Online Marketing, waar hij ruime ervaring heeft opgedaan aan zowel de bureau- als de klantzijde. Brede SEO, Social, Display en Video advertising kennis. Na vijf jaar de wereldwijde Display campagnes van KLM te hebben aangestuurd, blijft hij zich verdiepen in alle mogelijkheden die programmatic marketing bieden.
-
Programmatic marketing
Is jouw bedrijf al ingesteld op programmatic werken?
Er wordt binnen het vakgebied van marketing al jaren over automatiseren gesproken, maar in praktijk is er in de afgelopen 5 jaar nog niet veel schokkends gebeurd. Men moet nog steeds honderden creaties inboeken in een systeem. En om alles goed te meten, moeten daar alleen maar meer en meer tags aan worden gekoppeld. Daarnaast is het besturen van de campagnes ook nog amper voorzien van echte automatisering vanuit de beschikbare systemen Maar het tij lijkt te keren.
-
Online Video
Digital video-advertising: size does matter!
Groter is beter! Als marketeer constateer ik vaak dat er betaald wordt voor video-advertenties die niet worden gezien. Naast de steeds grotere bannerformaten die we zien in de displaywereld, merken we dat viewability een belangrijke rol speelt in video-advertising. Een studie van Google uit april 2015 waarin video-advertenties in DoubleClick en het Google Display Netwerk (GDN) over de hele wereld met elkaar vergeleken, werd de viewability in kaart gebracht. Daarbij bleek dat de grotere videospelers boven de 85 procent viewability behalen, terwijl de kleinere spelers slechts 50 procent tot zelfs onder de 30 procent scoren. De video-advertentieformaten blijven zich echter in een rap tempo ontwikkelen. Tijd voor een kort overzicht met daarbij mijn tips en inzichten!
-
Online Video
Digital video-advertising: 10 kpi’s om betere resultaten te behalen
Het is niet eenvoudig als marketeer om in dit steeds wisselende en snel ontwikkelende landschap onlinevideocampagnes de juiste waarde toe te kennen. Met de groei van digital video advertising hebben marketeers meer dan ooit heldere kpi’s nodig. Terwijl tientallen of zelfs honderden metrics worden gebruikt voor het meten van de engagement op één advertentie, zijn de definities nog niet eenduidig. In dit artikel benoem ik tien kpi’s om een online videocampagne te beoordelen. Meteen de belangrijkste tip: gebruik deze niet alleen om achteraf te evalueren, maar direct vanaf het moment dat de campagne live staat. Zo kun je realtime bijsturen tijdens de campagne en betere resultaten halen.
-
Nieuwe stap voor mobile search: Google Instant Pages
We hadden heel wat verwacht van het Google Inside Search event dat deze week plaatsvond in San Francisco. Panda 2.0? Nieuwe social search features voor Google +1? In vergelijking met voorgaande media events viel de bekendmaking van Voice Search, Search By Image For Desktop en Google Instant Pages een beetje tegen. De eerste twee bekendmakingen zijn voor de desktop, waarover je hier meer kunt lezen. Google Instant Pages is een nieuwe uitbreiding voor Google’s Instant Search en is vooral voor mobiel gebruik bedoeld. Google, gaf tijdens de presentatie aan dat het verkeer van mobiele apparaten, zoals smartphones, de afgelopen twee jaar met een factor vijf is gegroeid.
-
Als Google moest kiezen, neemt het de snelste
Het is algemeen bekend: in onze snel, sneller, snelst economie vindt niemand wachten leuk. Wachten op het openbaar vervoer, op de lift, op de post, op groen licht. Een trage internet verbinding kan mij al helemáál irriteren. Maar nu bijna iedereen afgestapt is van een inbelverbinding, zijn het juist de websites die traag zijn! Je wilt graag informatie over het weer, het nieuws, een wedstrijduitslag en dit moet direct, nu en vooral ook snel binnen handbereik zijn. Niet voor niets blijken simpele websites altijd goed te scoren. Kijk maar naar de eenvoudige homepage van Google.