Joey Fieggen

-
Microsoft ontdekt emotie
Micrsoft ontderk dat emotie belangrijke factor is bij de totale beoordeling van de interactieve ervaring. Meer over hoe charme en utiliteit hand in hand zouden kunnen gaan.
-
Porno-kip ‘poseert’ voor webcam
De traditionele webcamgirls, dames die voor de webcam ‘poseren’, moeten oppassen voor de opkomst van de webcam-kip. Een man in een kippenpak doet -bijna- alles wat je intypt voor de webcam. Het heeft echter niks met seks te maken. Het is een reclamestunt van hamburgerketen Burger King om een nieuw broodje te promoten.
-
Online video advertenties American Express
American Express heeft online video advertenties met Jerry Seinfeld en Superman. Aardige is dat het de cartoon versie van superman is.
-
Google = Good Experience
Google’s benadering voor succes is eenvoudig en kent slechts een regel: create a good customer experience (en pas dit consequent toe op alle kanalen, interfaces en produkten). Simpel toch?
-
ComScore komt met breedbandcijfers VS
ComScore Networks analyseeerde de breedband-penetratiegraad voor de VS (op lokaal en nationaal niveau). VS kent inmiddels een breedbandpenetratie van 36%.
-
Users don’t care where they are in the website
I emphasize this because Web developers often waste time worring about “where content should live.” Should it be in section B? If so, we need to put big links from Section A to Section B. And then the secondary navigation will list Sections A through C, which are part of category D, because users might need to see the relationship between C, B, and the sub-tertiary wormhole that just opened in the site map!
-
0ptimize Your Home Page for New Visitors
If your home page isn’t designed for people who are looking at it for the very first time, your rate of converting visitors to new customers is going to be disappointingly low.
-
Singles Web Behavior Differs from that of Married Surfers
Nielsen//NetRatings reports that married Web surfers were found to make more online purchases than single surfers. Additionally, according to a recent Nielsen//NetRatings @Plan Fall 2003 report, while married surfers spend much of their online time visiting family-oriented sites and activities, single surfers seek to benefit from the social convenience of the Internet.
-
Designing for Decisions
One of the greatest misconceptions about web sites is that they should be designed for selling. The problem with this mindset is that users don’t come to web sites to be sold; they come to web sites with a purpose. Confronting users with advertisements or promotions may be fine for those who still find the web a novelty and are willing to surf and explore, but the vast majority of web users nowadays are coming online for something specific.
-
The Use of Usability
Nieuwe column over usability op marketeer.nl “The Use of Usability is een serie columns voor Marketeer.nl. Deze keer: de Basics”