Richard Osinga
CTO Alii.care

De loopbaan van Richard Osinga (1971) is ongewoon en afwisselend: hij was diplomaat in Noord-Afrika, eigenaar van start-ups in Silicon Valley en Berlijn en ondernemer in de zorg. Hij is oprichter van world66.com, triposo, was lange tijd creatief directeur van Oberon en is nu een van de mede oprichters van Alii.care, een platform voor medisch specialisten om protocollen op een betere manier up to date te houden.
-
Het begin van het einde?
Dave Winer stopt met webloggen, zo kondigt hij vandaag aan op zijn weblog. De reden dat hij ermee stopt, is ondermeer omdat bloggen zo succesvol is.
-
Frackers’ kleine webloguitgeverij
Eindelijk was het zover, de presentatie van SMG, Small Media Group, de reeds langgeleden aangekondigde weblog uitgeverij van Michiel Frackers. De uitgeverij lanceert met drie weblogs, Bashers, een weblog over games van Niels ‘t Hooft, Vincent Leeuw, Debby Rijnbeek en Bart Breij, Petrolhead, met video’s over snelle auto’s van Sjoerd van Stokkum en Buro Renkema van Pieter Jouke, Arjen Lubach en Edo Schoonbeek.
-
i-Merge naar China
De Belgische online agency i-Merge heeft een kantoor geopend in China. CEO Jan van den Bergh is zelf uit het land van “Bier en Chocola” naar Shanghai afgereisd om het kantoor te leiden.
-
Microsoft gaat iTunes kloon lanceren: Urge
Bill Gates heeft gisteravond na het sluiten van de beurs in Amerika de introductie van Urge aangekondigd, een Microsoft-variant van iTunes, zo lees ik net op CNNMoney.
“The offering will include exclusive material from MTV, though it will not be compatible with iPods, which are currently the most popular MP3 player.”
Waarom verbaast me dat nou niet…
-
3FM Serious Request live cam in MSN Activity
Nederland heeft weer een aardige MSN primeur. MSN gebruikers kunnen de live cam van het glazen huis van 3FM als MSN activity volgen. Chatten en tegelijk kijken naar de DJ’s. “vermoedelijk is het zelfs de eerste keer ter wereld dat live streams samen in Messenger bekeken kunnen worden,” aldus Joost Bon van MSN Nederland.
-
Opera lanceert mobiele widgets
Opera biedt sinds jaar en dag een goed alternatief voor IE, maar het Noorse bedrijf is er nooit in geslaagd om een hype te cre?ren zoals Firefox. In de markt voor browsers voor mobiele telefoons hebben ze wel een goede positie. Die positie gebruiken ze nu om Opera Platform te lanceren: een platform waarmee ontwikkelaars met een combinatie van XML en simpele javascript leuke mobiele applicaties kunnen maken. Klinkt bekend? Ja, het zijn inderdaad een soort widgets.
-
Jos en Jos
Fortis ASR gebruikt in de campagne de grappige vrijgezel Jos, die juicht omdat er 752 nieuwe vrouwelijke collega’s zijn. Op de Fortis ASR-site staat nu ook een game waarin je Jos kunt begeleiden in zijn pogingen een van die leuke collega’s aan de haak te slaan.
-
Maak je eigen wetten
Op eDay was een van de onderwerpen Customer-made, waarin ingegaan werd op de rol die consumenten kunnen spelen bij het maken van nieuws en commercials - voor interessante voorbeelden zie de post van Erik. In New York willen ze nog een stap verder gaan. Democratische politicus Jimmy Meng sponsort een contest waarbij je als burger wetsvoorstellen mag doen.
-
IgNobel prijzen
Terwijl iedereen bij Ilse Media feestvierde, werden in Harvard de winnaars van de IgNobel Awards bekendgemaakt, de tegenhanger van de Nobelprijs die de slechtste prestatie op allerlei gebieden beloont.
-
Google en Sun
Houden vanmiddag een persconferentie over hun samenwerking, maar wat ze precies samen gaan doen is niet bekend.
-
Uw boodschap wordt gezien op internet
Bij de (slakken)post zat vandaag een leuke actie van zoomin.tv : een folder en een echte ouderwetse afstandsbediening. Verhaaltje over Marc Driessen (nou ja, misschien aan andere Marc Driessen), die ‘we kwijt zijn’. Hij zapt niet meer. Marc is uitgezapt en uitgeteld, doof en blind voor reclameboodschappen. Maar op internet is hij nog wel te bereiken, via zoomin.tv, ondermeer.
-
Chatman van Hi
Chatman moet chatten op je mobiel populair maken. Hi (?) heeft daarom op chatman.nl een fake blog opgezet, die in hoge mate niet grappig is.
-
Filmfestival site van Nederland 3
De Publieke Omroep is hoofdsponsor van het Nederlands Filmfestival en maakt daar online werk van. Op de Nederland 3 Filmsite wordt uitgebreid stilgestaan bij het fesitval en er zijn heel veel Nederlandse films die je online kunt bekijken.
-
404 reclame
Belandde zojuist via een dode link op de Volkskrantsite en moest wel lachen om de manier waarop Parship op de 404 melding inspeelt met hun banner.
-
Reclame filmpje voor Google Maps
Gezien op Fok! een reclamefilmpje voor Google Maps. Leuk gedaan, zelfs wel grappig en vooral bijzonder dat Google reclamefilmpjes maakt voor Google Maps. Geen idee of hij ook op tv te zien is geweest, of alleen via Internet verspreid wordt.