Emile Peters
Partnerschappen en Business Development Natuurmonumenten

Houdt zich binnen Natuurmonumenten bezig met samenwerking met bedrijven. Is vanuit het team betrokken bij de programma’s Oerrr en Natuursport. Is daarnaast verantwoordelijk voor accounts als Menzis, IKEA, Chaudfontaine, Arval en Europcar. Zou het liefst als fotograaf alle ensembles – gebieden en gebouwen – van Natuurmonumenten vastleggen. Om daarna boswachter op Texel te worden. Was in het verleden onder andere Managing Director van Marketingfacts.
-
Non-profitmarketing
Hoe de natuur beter wordt van commerciële samenwerkingen
Collega-blogger Mandy Vinkenvleugel schreef het al: non-profitorganisaties bereiken een steeds kleiner deel van de Nederlandse huishoudens via fondsenwerving. Tegelijkertijd verbinden Nederlanders zich minder snel jarenlang aan één goed doel en geven zij vooral voor zaken waar zij zich op dat moment mee verbonden voelen. Als een van de grootste verenigingen van Nederland staat ook Natuurmonumenten continu voor de uitdaging mensen bewust te maken van het belang van natuurbeheer en -bescherming en ervoor te zorgen dat mensen zich met die natuur verbonden voelen. Om dit te bereiken is ook samenwerking met bedrijven onontbeerlijk.
-
Onderbewuste verleiding in e-mails en optimaliseren met de conversion cube
Prinsjesdag was dit jaar niet alleen de dag waarop onze koning de troonrede uitsprak en het regeringsbeleid voor het komende jaar uiteenzette. Het was ook de dag waarop voor de vijfde keer de Copernica Summit werd gehouden. Volgens organisator Copernica hét event met de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing. Ook dit jaar kwamen weer zo’n 600 mensen naar Media Plaza in Utrecht om te luisteren naar gerenommeerde keynotes en deel te nemen aan één van de vele kennissessies. Namens Marketingfacts bezocht ik het overvolle middagprogramma. Twee presentaties licht ik er graag uit.
-
Ricardo Semler komt naar Nederland - 24 juni a.s.
Met enige regelmaat verschijnen er op Marketingfacts artikelen over hoe de inzet van online media van invloed is op de manier waarop wij samenwerken en ons werk organiseren. Vorig jaar pleitte Edwin Vlems ervoor om alle (marketing)managers te ontslaan. Twee jaar geleden vroeg Martijn Kriens zich af hoe logisch het is dat het hiërarchische organisatiemodel vaak nog dominant is. Of Marketingfacts-oprichter Marco Derksen die er van overtuigd is dat sociale en technologische ontwikkelingen leiden tot een netwerksamenleving.
-
De platformeconomie als startpunt voor online marketing
Afgelopen dinsdagmiddag kwamen ruim 60 (online) marketingprofessionals bij Planetarium in Amsterdam bij elkaar voor de start van de tweede editie van Marketingfacts Updates. In 14 bijeenkomsten zullen zij door ruim 40 experts onder andere worden bijgepraat over de laatste stand van zaken op het gebied van o.a. analytics, socialmediamarketing, online branding & PR, e-commerce, etcetera. In de eerste, inleidende bijeenkomst werd ingegaan op de gevolgen van de digitalisering op mens, maatschappij, merk en organisatie. Oftewel: de platformeconomie als startpunt voor een jaar lang de diepte in over online marketing.
-
#OM033: de permanente worsteling van online gastvrijheid
Woensdag 23 april 2014 werd in Leerhotel het Klooster voor de vierde keer Online Marketing Amersfoort (#OM033) georganiseerd. De uitnodiging beloofde drie enerverende sprekers die openhartig over hun ervaringen in de gastvrijheidsbranche vertellen - en dat klopte.
-
Word sponsor van het Marketingfacts Jaarboek 2014-2015!
Momenteel is een flink aantal bloggers en andere experts aan het schrijven voor het Marketingfacts Jaarboek 2014-2015, onder redactie van Marketingfacts-collega Danny Oosterveer. Al sinds 2006 publiceren we jaarlijks dit naslagwerk voor iedereen die met online marketing te maken krijgt. Het boek geeft een samenvatting van de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van online marketing van het afgelopen jaar. In meer dan 300 pagina’s leggen we per onderwerp uit wat het inhoudt, waar de markt op dit moment staat en blikken we vooruit met verschillende trends. Voor een beperkt aantal sponsoren bieden we in de komende editie van het Marketingfacts Jaarboek diverse mogelijkheden om bij een groot online-minded publiek onder de aandacht te komen.