Bertram Welink
Northern Europe Marketing Manager Microsoft, Bing Ads

Bertram is ruim 9 jaar werkzaam in online marketing en e-commerce. Na enkele jaren ervaring in het buitenland bij onder andere Google en Yahoo! werkt hij nu als Marketing Manager Northern Europe bij Microsoft Bing Ads, het advertentieplatform van Microsoft’s zoekmachine Bing.
-
Conversational interfaces
Voice control in de searchmarkt: hoe 4 nieuwe P’s alles veranderen
Technologische vooruitgang zorgt vaak voor verschuivingen in markten. De opkomst van voice control is een voorbeeld: het heeft flinke impact op de markt voor search, waarbij een flink aantal verrassende nieuwe namen hun entree maken. En dat is te verklaren aan de hand van 4 P’s, maar dan niet die van Kotler.
-
Hoe maak je kans op een Dutch Search Award?
Op 24 november worden ze voor het eerst uitgereikt: de Dutch Search Awards. In Amerika en Engeland bestaan deze awards al langer, maar in Nederland worden dit jaar voor het eerst uitzonderlijke cases op gebied van search marketing in de spotlight gezet. Er zijn 17 categorieën waarbinnen je een case kunt insturen. Daarnaast dingt iedere inzender mee naar de awards voor beste agency, consultant en in-house team. Een goede case is natuurlijk een must, maar wat kun je als marketeer of agency nog meer doen om kans te maken? Ik geef je namens hoofdsponsor Bing graag een aantal tips.
-
Hoe de Movember-snor belangrijke deuren voor je kan openen
Als je aan november denkt, dan denk je gelijk ook aan kou, bladeren op de grond en duisternis. Afschuwelijk toch? Gelukkig is er één lichtpunt, althans voor degenen die het een warm hart toedragen: Movember! Op 1 november worden de hipsterbaardjes even afgeschoren om een maand lang plaats te maken voor de anders zo gehate snor. De snor die het symbool is geworden van Movember, maar die ook, zoals je in dit artikel zult lezen, belangrijke deuren kan openen voor marketeers.
-
Waarom we binnenkort allemaal in de ban raken van hyper-personalised marketing
En weer een e-mail in mijn mailbox waarbij iemand zijn best heeft gedaan om mijn naam in de onderwerpregel en aanhef te verwerken, maar waarvan het onderwerp mij totaal niet interesseert. Anno 2006 was dat wat wij als (online) marketeers verstonden onder het begrip 'personalised marketing'. Maar de tijden zijn veranderd. Gelukkig maar, want personalised marketing doet zijn naam steeds meer eer aan. Onder de noemer 'hyper-personalised marketing' zijn creatieve reclamebureaus aan de slag gegaan met de hoeveelheid data die nu beschikbaar is over klanten, om vervolgens campagnes te ontwikkelen die je niet meer loslaten. In dit artikel bespreek ik zes van die campagnes, met hun resultaten. Vervolgens laat ik zien waarom hyper-personalised marketing nu zo goed werkt en tenslotte waarom ik geloof dat we binnenkort allemaal in de ban zullen raken van dit begrip.
-
Hoe cloud computing de e-commerce markt verovert
In een recent onderzoek voorspelt Gartner dat maar liefst eenderde van alle digitale content in 2016 in the cloud opgeslagen zal zijn. De belangrijkste reden voor deze exponentiële groei is de wens om data op te slaan, te delen en te benaderen via verschillende apparaten. Met e-commerce in the cloud kunnen webwinkeliers overal hun webwinkel beheren met verschillende apparaten en worden ze niet beperkt op het gebied van data-opslag. Maar wat is ‘in the cloud’ nu precies en wat is de return on investment voor in the cloud-projecten?