Pieter Meijer
CMO Pervorm

Pieter Meijer is digital marketing expert en Managing Partner bij Pervorm, en sinds juni 2016 bestuurslid bij DDMA. “De urgentie van het gebruik van data is voor veel adverteerders nog niet vanzelfsprekend. Het gevolg is dat de consument advertising steeds meer buiten sluit waardoor het lastiger wordt om goede resultaten te blijven halen. Het tegengaan van deze ontwikkeling kan door de beter te acteren op verzamelde data in bijvoorbeeld communicatie of productontwikkeling. DDMA richt zich zowel op de mensen binnen een organisatie die op de achtergrond druk zijn met de eigen data als ook op de marketeer. Tussen die twee groepen is er nog een te groot gat waardoor adverteerders niet het optimale rendement behalen.”
-
De bureauwereld in transitie
De realiteit van de bureauwereld is in transitie: klanten die digitale kunde in huis halen, de strijd om talent, consultancypartijen als nieuwe spelers en de macht van een beperkt aantal digitale spelers. Wat is het beste pad voorwaarts voor bureaus? Samen met negen Nederlandse en internationale bureaus – Pervorm, Oogst, OMG, Iprospect, Strangelove, Brandwebbing, Storm Digital, ISM eCompany en Gradient, marketingbureaus met een focus op online, e-mail, digital, branding en strategie – besprak DDMA de ontwikkelingen en perspectieven op deze trends. De belangrijkste perspectieven op de ontwikkelingen delen we hier.
-
Branding verdiepen door middel van online display
In de VS lijken video, social media, data en de mogelijkheden van realtime bidding (RTB) voor een verschuiving van traditionele brandingbudgetten naar online display te zorgen. Doordat een banner interactief is, biedt deze de kans om het succes van een online branding-campagne een niveau dieper te formuleren in de AIDA-tunnel (Awareness, Interest, Desire, Action). Een niveau waarop de consument zelf steeds meer actie onderneemt en informatie tot zich neemt om te komen tot zijn beslissing. Display dient dan als hulpmiddel van het merkverhaal. Dit vergt een andere aanpak van inzet, boodschap en budgetverdeling.
-
Transparantie door uitgevers draagt bij aan differentiatie
Dit blog maakt onderdeel uit van een serie waarbij in 2 artikelen wordt ingegaan op het effect van automatisering op de wijze waarop uitgevers hun propositie aanbieden. In deel 1 is ingegaan op de verschillen en het waarom tussen wat uitgevers nu aanbieden via account managers en wat wordt aangeboden via het geautomatiseerde kanaal. In deel 2 gaan we in op de uitdagingen en kansen die de automatisering (automated trading) met zich meebrengt. Hieronder deel 2.
-
Het einde van de accountmanager in display advertising?
Wat is het effect van automatisering op de wijze waarop uitgevers hun display propositie aanbieden? In twee artikelen zullen we ingaan op deze vraag. In dit eerste deel gaan we in op de verschillen en het waarom tussen wat uitgevers nu aanbieden via account managers en wat wordt aangeboden via het geautomatiseerde kanaal. In deel 2, dat volgende week online zal komen, gaan we in op de uitdagingen en kansen die de automatisering (automated trading) met zich meebrengt.