Oscar Langerak
owner VideoWerkt

Oscar Langerak is directeur van VideoWerkt en ziet dat online video steeds meer wordt ingezet door bedrijven. Online video biedt de mogelijkheid om interactie aan te gaan met klanten en deze op verschillende mobiele devices te bereiken. Het aantal online video kijkers groeit nog steeds. Het aantal video’s wat bekeken wordt via mobiele devices groeit ook nog steeds. Kortom video werkt.
Oscar heeft een passie voor het vastleggen van verhalen. Uit de maatschappij, binnen bedrijven of over services of producten. Hij is met VideoWerkt een betrouwbare en snelle partner voor het produceren van video’s en het adviseren en uitvoeren van alle facetten van video marketing; van hosting tot video SEO en social sharing. Wij maken video die werkt!
Oscar startte VideoWerkt in 2011 om communicatie te verbeteren door het aanbieden van fraaie, conceptmatige en strategisch verantwoorde online video’s. In 2012 is hij mede-initiatiefnemer van de nieuwe lokale omroep OPEN Rotterdam. Deze omroep heeft per 1 maart 2013 voor 5 jaar de uitzendvergunning.
-
Online Video
Zo schrijf je een briefing voor een videoproductie
Okee, je wilt dus een video of in ieder geval wil je iets met video. En je wilt daarvoor een videobureau inschakelen. Een goed plan, je wilt het succes van jouw diensten en producten laten zien aan je doelgroep, op een toegankelijke, duidelijke en moderne manier. Maar hoe maak je een briefing voor zo'n bureau? Aan wat voor kosten moet je denken? En welke acties liggen bij mij en welke bij het bureau? Deze how-to helpt je op weg.
-
Videomarketing volgens Olaf Lawerman (Company Webcast)
In een serie video's delen ervaren videomarketeers eigen inzichten en kennis. In deze aflevering deelt Olaf Lawerman van Company Webcast, de grootste partij van Nederland op het gebied van webinars, zijn visie op online-videomarketing. Olaf is de bedenker van onder andere webinar.nl en liveuitvaart.nl, waarvoor hij een grote internationale prijs won. Verder blogt hij regelmatig en is hij auteur van het Grote Webinar Handboek.
-
Videomarketing volgens Tom Coronel
In een serie video's delen ervaren videomarketeers eigen inzichten en kennis. In deze aflevering deelt Tom Coronel van Create2Fit, de partij achter websites als plasma-discounter.nl en barbequeshop.nl, zijn visie op online-videomarketing en hoe hij tot een productie van 500 video's per jaar komt. Tom is eigenaar van vele webwinkels, oprichter van socialmediabureau Booster Media Solutions, e-commerce man van het jaar 2011 en vooral ook bekend als succesvol internationaal autocoureur.
-
Videomarketing volgens Ruben Kruit
“Het virale aspect van video is zeker een argument om het ook te gaan gebruiken.” In een serie video’s delen ervaren videomarketeers eigen inzichten en kennis. In deze aflevering legt Ruben Kruit (Minoto Video) de voordelen van een eigen videoplatform uit en geeft hij zijn kijk op online-videomarketing.
-
Videomarketing volgens Frans-Anton van Gils (Quadia)
“Videomarketing kun je op heel veel verschillende manieren inzetten, videomarketing is veel meer dan alleen een vierkantje met een playknop.” In deze serie video’s delen vijf ervaren video marketeers hun eigen inzichten en kennis. In deze aflevering deelt Frans-Anton van Gils (Quadia) zijn visie op videomarketing en zijn tips om videomarketing effectief in te zetten.
-
Videomarketing volgens: Salaheddine, tv- en YouTube-programmamaker
“Online video is inderdaad heel populair, maar het is tegelijkertijd ook weer keihard als je iets maakt wat ze niet willen.” In deze serie video’s delen vijf ervaren video marketeers hun eigen inzichten en kennis. In deze aflevering vertelt Salaheddine meer over hoe hij video inzet om bedrijven en producten te promoten. Hij heeft een grote groep volgers op YouTube en heeft een interessante kijk op het gebruik van dit platform en online video. Wil je meer leren over Salaheddine en hoe zijn populariteit op YouTube is ontstaan? Bekijk dan de video.
-
De mythes rondom virale video
Virale marketing is een populaire manier om video’s onder de aandacht te brengen. Door gebruik te maken van de kracht van sociale netwerken bij de verspreiding van video is de kans groter dat de video 'viraal gaat'. In dit bericht geven we tips voor het verspreiden van een viralmarketing-campagne en nemen we een aantal mythes onder de loep. De manier van verspreiden bij virale marketing kan gezien worden als een epidemie, de video verspreidt zich razendsnel en gedraagt zich als een niet te stoppen virus. Ik vind virale marketing een interessant onderdeel van online videomarketing: het verspreiden van informatie via het internet en dit zo promoten dat het zich online als een virus verspreidt, om zo positieve aandacht te creëren voor je product of merk. Maar hoe maak je een viralcampagne?
-
YouTube: 2005 tot nu
In een serie van vier video-infographics presenteren we statistieken rondom online-videomarketing. In deze aflevering meer over de geschiedenis van het bekende videoplatform YouTube, vanaf de oprichting op Valentijnsdag en 2005 tot nu.
-
Videostatistieken eerste helft 2013: de global video index
Halverwege september presenteerde Ooyala haar onlinevideo-statistieken voor Q2 én de eerste helft van 2013. De statistieken zijn wereldwijd, maar in dit verslag gaan ze nog specifieker in op Europa, extra interessant dus! Kort samengevat vind je hier de resultaten.
-
Videomarketing volgens Rik de Fluiter
“Ik denk dat als je op een goede manier online video toepast en mensen kennismaken met je product en het beeld, de beleving van jouw merk goed in die grijze massa krijgen, dat dit heel veel doet voor jouw branding.” In een serie video’s delen ervaren videomarketeers hun eigen inzichten en kennis. In deze aflevering vertelt Rik de Fluiter (MovieBites) hoe hij de toekomst van online video ziet, deelt hij zijn visie en strategie op het gebied van online video en legt zijn ‘IDEAAL’-formule hiervoor uit.
-
De aantrekkingskracht van online video
Video wordt steeds meer succesvol ingezet door bedrijven en andere organisaties voor marketingdoeleinden. Waarom werkt video zo goed? Wat is de aantrekkingskracht van video op mensen?
-
Video verslaat tekst online
Video neemt toe in populariteit. Statistieken laten zien dat consumenten, en zeker jongeren, meerdere keren per week online video's bekijken en deze tijdsbesteding ook enkele uren per week in beslag neemt. Volgens Comscore groeide het onlinevideopubliek in de EU5-landen met 5 procent en het aantal mobiele kijkers zelfs met 162 procent. Niet alleen worden video's veel bekeken, ze worden via social media ook vaak gedeeld, zo'n 1.000 video's per minuut. YouTube is tegenwoordig ook de tweede zoekmachine in de wereld. Kortom: video wordt steeds meer gewaardeerd om online te communiceren.