Vincent Gill
Growth Marketeer Storm Digital

Als growth marketeer wil ik elke dag nieuwe mogelijkheden vinden om waarde te creëren voor eindgebruikers en bedrijven. Dit doe ik door Data, Strategie, UX en online marketing met elkaar te combineren.
-
Drie strategieën om social marketing spannend te houden
Toen de eerste Nederlandse socialmediamanagers hevig tekeergingen op Hyves, zat ik als tiener nog op de middelbare school. 10 jaar later en een paar scholen en sociale platformen verder, is social marketing een ingeburgerd vakgebied geworden. Het ’gewoon’ worden van een vakgebied gaat vaak gepaard met een ‘zo-doen-we-het-altijd’-uitvoering. Dit gaat ten koste van de effectiviteit van social marketing. Voor social marketing is het belangrijk dat we het vakgebied spannend houden!
-
Waarom community members zich engagen: de resultaten
Meer dan een half jaar geleden ben ik gestart met een onderzoek naar waarom communityleden engagen binnen communities. Academici hebben waslijsten vol met engagement-antecedenten onderzocht en wetenschappelijk aangetoond. Ik heb de populairste antecedenten eruit gepikt en in één onderzoek gestopt. Marketingfacts heeft mij de mogelijkheid geboden om hun community te onderzoeken. Als dank voor jullie medewerking presenteer ik hier de resultaten in deze blogpost.
-
Waarom community members zich engagen (de intro)
De kerntaak van communitymanagers is om engagement onder de communityleden te creëren. Tegelijkertijd zien communitymanagers dit ook als hun nummer-1 obstakel. Tijdens mijn scriptieonderzoek zoek ik uit waarom leden van een community engagen. Hierdoor weten communitymanagers op welke elementen ze zich het beste kunnen richten om de engagement te verhogen.
-
Engagement, wat is het nou écht?
Voor mijn scriptie doe ik onderzoek naar het onderwerp engagement. Engagement is een zeer hot onderwerp binnen marketing. Helaas wordt het onderwerp lastiggevallen door eindeloze discussies en onduidelijkheden. Zowel academici als professionals hebben problemen met de vage en uiteenlopende engagementtermen en -theorieën. Om alle onduidelijkheden weg te nemen, zet ik in deze blogpost uiteen wat engagement is, zodat jij het wel begrijpt. Daarnaast krijg je de kans om te participeren aan een lopend engagementonderzoek!
-
Science of Engagement
Weber Shandwick heeft haar kennis over engagement met ons gedeeld tijdens het Science of Engagement event in Den Haag. De sprekers attendeerden ons dat the way of engaging people veranderd is en dat engagement nu, meer dan ooit, belangrijk is voor merken. Deze blogpost geeft de hoofdlijnen weer die besproken zijn tijdens de presentatie en het verslag.