Mark de Lange
contentstrateeg / hoofdredacteur Beklijf - Content met inhoud

Mark de Lange is managing director van contentbureau Beklijf. Was ooit journalist, copywriter en interim manager in de mediawereld. Ontwikkelt sinds 2011 met Beklijf contentstrategieën, redactionele formats en voert namens klanten (hoofd)redactie op crossmediale contentproducties. Beklijf bedient organisaties zoals TNO, de Nationale ombudsman, BeFrank, Nationale-Nederlanden, TalentCare, Catharina Ziekenhuis en andere mooie merken. Mark was mede-oprichter van Content Club Nederland, het open kennis- en discussieplatform over de kracht van contentmarketing.
-
Juist nu is een journalistieke mindset in contentmarketing hard nodig
Contentmarketeers die als nieuwsgierige en kritische journalisten te werk gaan. Dat vind jij als marketeer of brandmanager vast iets té uitdagend. Maar juist nu – in tijden van corona en klimaatverandering – verlangen mensen dat organisaties hun maatschappelijke meerwaarde tonen. Dit vraagt om brand journalism, de journalistieke aanpak in contentmarketing.
-
Contentmarketing
Contentmarketing in de zorg is keuzes maken en consistent blijven: case Catharina Ziekenhuis
“Contentmarketing werkt alleen als je echt durft te kiezen. En… als je een lange adem hebt”, aldus Hugo van den Berk, marketingmanager van het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven. Tenminste, als je alle uitgangspunten, doelstellingen en dus ook je contentstrategie haarscherp hebt. Vier jaar na de uitrol van de Catharina-strategie maken we een tussenbalans op. Met best wel klinkende resultaten: een stijging van de spontane merkbekendheid naar 92 procent, een landelijke top-3-positie wat betreft social buzz rondom ziekenhuizen en een lichte volumegroei voor het ziekenhuis in een juist krimpende zorgmarkt.
-
De kracht van videocontent - over hangouts, emotie en passie
De Content Club startte 2015 weer goed met een clubavond op 29 januari bij locatiepartner Regardz WTC in Arnhem. Het thema 'De kracht van video' bleek interessant genoeg voor veel marketeers en communicatiespecialisten om zich niet tegen te laten weerhouden door het slechte weer én een heus verkeersinfarct rondom de stad. Fijn! De kern van de avond: hoe verweef je video in je contentmarketingstrategie? Rogier Michael Maessen van ING, Peter Zijlstra van Mercedes en Gebrand Pot van Crystal Park New Media deelden hun ervaringen.
-
Eventverslag: ContentClub #CC05: De ROI van contentmarketing
De volgende Content Club staat alweer op de rol. Hoogste tijd dus voor een verslag van de 5de Club-avond van Content Club Nederland. Deze vijfde editie vond plaats bij locatiepartner Regardz Nieuwe Buitensociëteit in Zwolle, want zoals beloofd: we zijn dit jaar on tour door Nederland! Het thema: de ROI van contentmarketing. Want wat levert contentmarketing nu op? Daarover waren de meningen verdeeld, bleek uit de bijdragen van Marco van Davenhorst van Deli XL, Annelies Houtzagers van KPN en Kees Klomp van True Ideas.